Alla inlägg den 3 juni 2016

Av manhofs - 3 juni 2016 00:12

Så är man åter inne i vardagens lunk med jobb efter en skön semestervecka med Bella. Vad mycket jag fick gjort som jag sparat till semestern   

Passar ju perfekt att pula på gården medan en valp tumlar runt.


Ett av projekten var dammen som det tar en smutsig dag att få ren. Men lika mycket jobb som det är, lika mycket nöje och frid skänker den sedan resten av sommaren   


         


Upp med alla växter och så ut med hela duken som skuras till grodornas och salamandrarnas förtret    Bella ville hoppa i hela tiden så hon fick sitta fast och kika på. Konstigt för när jag badade henne skrek hon som en stucken gris   Har aldrig haft en hund som varit så totalt panikrädd för att bli badad, men ren blev hon  


       


Hör från mitt sovrums balkong hur det porlar på nätterna och jag somnar som en stock. Det är så rofullt med en damm   



 

Lilla porlande vattenfallet är en ständig källa till förtret då jag ville ha en kraftigare fors    Men eftersom jag själv gjutit och byggt allt kan jag inte skylla på ngn annan än mig själv   


Men nästa år ska jag renovera hela dammen och köpa nya lampor, kraftigare pump och ny duk. Tänkte att med gnagande valptänder är det inget ide att göra det i år  




                                                  
              Hej då/Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards