Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

1 vecka..

Av manhofs - 30 maj 2016 07:30

Nu har en lycklig vecka med Bella gått och hon är allt jag hade kunnat drömma om och lite till   


Idag väger hon 4 kg så hon har gått upp 0,9 kg på en vecka. Jag tyckte hon var för mager när hon kom hem och syrran vägde hela 1 kg mer vid leverans så jag avmaskade hela flocken. Nu äter hon mindre men lägger på sig bättre så det var ett bra beslut   


   


Jag har aldrig haft en sådan snäll och glad hund och vi alla är väldigt kära i henne, ja Lizzie med. Redan nu sover hon 7 timmar/ natt så jag får väcka henne    Dom första två nätterna sov jag dåligt och undrade om det var ngt fel, ska du inte kissa snart?


Men nu är det bara skönt    Däremot vill hon inte ligga varmt och skönt i korgar mm utan det ska vara hårt och kallt. Det kommer bli en flis maskin som vill kampa och tugga sönder plädar. Jag ville ju ha mycket kamp och jakt, och det har jag fått… lite väl mycket kanske  


 



 
 

Det är inge synd om Gucci, tvärt om så har hon piggnat till sig och är så lycklig. Hon ömmar och leker med B hela dagarna och gnyr Bella blir hon helt till sig. Hon har tom slutat att morra när hon har dragkamp så B inte ska bli rädd  


                   


Det tog några dagar men nu leker även Lizzie   men då blir G avis   


       


Katterna tycker hon är så gullig, men hon är väldigt fin med dom och skäller inte som min tidigare valpar har gjort    Stirrar katterna viker hon undan och ser liten ut så dom blir glada direkt och försöker gnugga nos. Självsäkert med hög svans glider katterna mellan hundarna och dom får ge vika. På våra skogsturer runt tomten hänger katterna med så det ser ganska roligt ut, 3 hundar och två katter på tur, ofta i rad med alla svansar rakt upp  


       

Hon har en nyck för sig och det är att ta satts och kana på magen ner för alla backar med utsträckta bakben   

Jag har ett litet grus slänt och där kan hon åka ner ganska många gånger, förtjust viftande på sin lilla svans. Sedan kutar hon upp och tar ny sats och så ner igen    När matte krattat upp all grus tar hon  nya tag.


Har aldrig haft en hund som ligger som en groda hela tiden, hoppas hon inte har fel på höfterna  


   



 

 


Varje dag gör vi en utflykt ensamma så hon får uppleva livet och en dag var vi i Mariefred och strosa runt. Uteserveringar är trevligt och då får hon lära sig att koppla av, vilket hon än så länge är enormt bra på. Sjövild när det är bus, sedan vila. Hoppas det håller i sig för jag vill inte ha bc stress utan som Lizzie, på och av knapp  


       

Att kunna springa lös och komma är viktigt så det tränar vi varje dag i olika miljöer och än så länge går det jätte bra. Jag har även noga föresläst om värdet att apportera pinnarna och visat med 21 Frolicar hur mycket dom är värda och hon fattade direkt   



 

 


Ja nu har jag äntligen en flock igen. Tänk att hon kutade rakt in i mitt hjärta     


   



                                                  
      Over and out/ Susan   




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards