Alla inlägg den 17 maj 2016

Av manhofs - 17 maj 2016 23:40

Man kan ju tro att jag inte håller på med ngt annat är att tränar och tävlar hund men det är inte riktigt så det ligger till. Tillbringar även väldigt stor tid åt min trädgård som även i år håller på att förvandlas till mitt lilla paradis och det både doftar gott och blommar redan vackert   


Har sparat ngr stora jobb tills nästa vecka då jag har semester och Bella kommer hem, men man lär väl inte få jobba ifred   

Har gjort iordning mitt stenland för iår men det fattas ngr hinkar med sten.


   

       


Alla frukt och bärbuskar ser ut att blomma rikligt och jag hoppas att jag får ihop med ngr korgar med äpplen så jag kan lämna in dom på musteriet    Tänk att jag är inne på min sista kartong med must från egen trädgård. Så gott och nyttigt  


           


Har haft förmånen och glädjen att följa mitt Koltrast pars familjeliv på nära håll och alla 4 ungar lämnade lyckligt sitt bo. Efter 2 veckor kom hon tillbaka och vilken dag som helst föds nästa kull med 5 ägg   


                 


Absolut inte lika lycklig och glad är jag över en skitfågel som bajsar ner absolut allt    Jag menar den måste ha större ämnesomsättning än en elefant och det ända jag gör är att torkar rent fönsterbläck och dörrhandag.


     


Är tvungen att plasta in speglarna för fåfäng som få är han med   

 Den har bo nere i pilen så jag tyckte den lilla skitfågelns skulle fixa mat åt sin familj istället för att sitta och beundra sig själv långa stunder    Men så dök Hacke hackspätt upp då förvandlades han till en JASSM missil och Hacke fick fly med ngr vackra röda stjärtfjädrar kvar som bevis på lilla skitens humör   


 


Tyckte det var roligt tills jag upptäckte att han åter igen landade på min bil, bajsade ngr klutar och berömde sig själv i spegeln   


       


Klippte gräset för första gången i fredags och tänk att jag bara har dödat två mördarsniglar   

 Flyttade in mitt fikon och persikoträd i växthuset och ska ha öppnare och luftigare där inne i år. Bananplanta, purjo, Bouganville och vindruvor och dom alla ligger nog en månad tidigare än utanför    Det är vindruvor som ska växa mot växthuset men den har inte ens slagit ut. Kommer bli tidiga jordgubbar med och smakar dom gott flyttar jag in hela landet. Sniglarna och fåglarna tog för mycket av mina skörd förra året   


                     


Flocken är ju inte lika road och tycker jag kan komma ut    Vill ngn ha en bananplanta i sommar kan ni säga till. Dom står och gror så får vi se hur dom tar sig.


Min vita magnolia börjar blomma slut och på tur väntar min rosa som ser ut att blomma riktigt generöst den med  


 




                                                  
        Hej då/ Susan   


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards