Alla inlägg den 1 maj 2016

Av manhofs - 1 maj 2016 22:45

  Distriktsmästerskap i spår ägde iår rum på Värmdö BK. En klubb som ligger mig mkt varmt om hjärtat trotts uteblivna stora tävlingsresultat   


Här har jag alltid blevit mkt väl bemött och alla tävlingar jag deltagit på har varit välorganiserade med mkt trevlig medlemmar    Det är nog den klubben jag har deltagit på i flest spårtävlingar och det enda spåret jag inte ville ha som brukar var kring nr 6  drog jag inte   

Lottade nr 2 som jag gillar skarpt och så körde vi ut….till gamla nr 6   


     


Man får parkera bilen bredvid ett bostadsområde och spåret går uppe på ett berg till höger i bild, där alla boende vandrar och rastar sina hundar. Tycker det är ett svårt spår som det aldrig har gått bra i för mig. Min trevliga spårläggare tog bra hand om mig och han tyckte det var ett lätt spår men mycket rådjur fanns där uppe. Det där med mycket rådjur ville jag INTE höra     


   


Fick ett lugnt och fint upptag som jag vill ha det. Inte rusa ut med 50/50 baksph utan analys och så iväg åt rätt håll    Redan vid första vinkeln fick hon problem och oron la sig som en klump i magen. Skulle jag bryta utan en apport idag    Behöll mitt lugn och backade bak och efter en stund löste hon det och for iväg. Plockade pinne efter pinne så jag tog upp kameran för att fota min skatt. Precis när vi passerat granarna skuttar en bock upp framför oss så jag blev så rädd   så mobilen for ner i gräset och Lizzie iväg i jakt efter Bambi.


 


Fanskapet till rådjur kunde inte ens gå som rådjur ska gå utan skuttade med jämnfota hopp över åkern som om det var en korsning med en känguru   

Fy satan där trodde jag det var kört och jag blev både arg och besviken. Tänkte rycka till i linan och säga nej men ångrade mig klokt nog. Väntade tills den förvunnit sedan plockade jag fram en pinne som jag lekte med, sa sph och så jobbade hon vidare     


   


Kom i mål med alla pinnar och 31 minuter och årets första 10/10 poängare. Som Ni kan förstå var jag otroligt lycklig och oavsett hur det hade gått hade jag varit som på moln över för oss en stor bedrift. Det lönade sig till att tacka nej till fredagsmys på krogen i fredags och istället åka ut och träna ensam i skogen   


   


4 st kom tillbaka från skogen och nu startade jag som nr 1. Det var en svår ruta som jag borde ha tränat på ngn dag innan, men tiden infann sig aldrig. Den är uppdelad på äng/skog och delas av ett dike och hon gick inte riktigt hela vägen ut.  Hon plockade 3 föremål men ville aldrig gå upp i högre hörn, va lite olydig med betyg 7/7 vilket är det sämsta betyget hon fått i uppletandet på länge.


   


Välfylld läktare men inga bengaler, ingen som streakade utan bara ngr enstaka vågen   

 Åter igen ingen bra lydnad men jag tror det var värmen denna gång    Hon kändes lite låg men jag är nöjd  


               

Traskade iväg själv i skogen en stund och summerade tävlingen. Det kändes så bra med spåret och rent spontant utan att ha räknat så höjde vi oss totalt mot förra helgen. Den fina prispallen hade Värmdö bk ordnat och bordet bredvid var priser från distriktet   


     


Tänk att jag och min lilla sockerbit gick och vann Distriktmästerskapet   och på fina poäng dessutom, 40 poäng bättre än förra veckan. Jag var så glad så jag fick kämpa mot tårarna som Ni ser på första bilden  


    


Anna delade ut priser från Distriktet och alla fick en medalj runt halsen. Det tyckte jag var roligt och fint ordnat    Hade hoppats på en pizza i kartongen för nu var jag hungrig   men det var jätte fina ljuslyktor som kommer göra sig bra  på altanen i sommar  


     


Lite omtumlad och väldigt lycklig hade jag svårt att ta in att vi vunnit. Snälla Tommy var med idag och kom med en fin present   som jag tyvärr var för trött för att snutta på idag    Jobbade lördag natt så med 4,5 timmar sömn i kroppen var jag helt slut. Men vi åkte ner och firade lite vid havet   


   


Jag önskar alla som sliter i motgång som jag har gjort får uppleva denna känsla ngn gång. Tusen tack för alla gratulationer, sms mm och tack alla hundkompisar för en fin dag ihop på Värmdö   


Åkte hem och gick igenom våra fina priser. Ytterligare en vaccination passar ju perfekt med en liten Bella på väg hem. I lådan från Meconomen var det ett jätte bra städkitt och sedan är det ett praktiskt träningsförkläde   


         


Värmen tog mer än vad jag trott och resten av dagen har dom bara sovit. Dom har inte ens kommit upp till mig utan ligger nere i kylan och sussar helt slut på klinkern. Trodde faktiskt jag glömt att tagit in dom när det var så tyst och tomt när jag vaknade vid 19 tiden   

Sov Ni för imorgon ska vi valla och då måste man vara ”up on your feet” som Bobby sa  


 



                                                  


        Hej då   / Susan mot nya mål   

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards