Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Ljusare tider.

Av manhofs - 28 februari 2016 00:50

  Fick åter igen ställa om min timer för utomhusbelysningen och konstaterade att vi går mot betydligt ljusare tider   


 Kunde även konstatera att det åter igen var dags att tvätta av fönsterna   , inte lika roligt men

inget att dra på utan fram med Kärcher och så rök en dag med glänsande fönster som resultat   och fastare rumpa


 

När jag gjorde rent filtret till bergsvärmepumpen slog det mig att jag även måste göra rent ventilerna i hela huset och det var dags att byta ut filtrena som satt i. For runt i alla bygg affärer utan att finna ngt    Tänkte ge upp och klippa till egna av filtrena jag har hemma till pumpen, men så slapp jag det terapijobbet genom att besöka Bauhaus  

           

Började så mina tidiga frön förra veckan men visste inte riktigt vart jag skulle ha alla lådor som kommer att bli fler och fler ju längre fram vi kommer   

Men så knäckte jag en bra ide och byggde upp ett frö bord vid mitt söderfönster.


     


Chilie i påse tar sig prima   


    


Min banan planta och liljorna jag pallade i Thailand tar sig kraftfullt och fint   Det är ngt extra med att vårda små skott och se dom ta sig till praktfulla växter   



   

Det var ju så soligt så jag satt ute och pulade med såjorden.

Spikklubba, chili, selleri och Japansk Jasmin blev det   Innan jag kan börja så måste alla lådor och pinnar tvättas  av och texten från förra året suddas ut, nej det är inget latemans göra att bruka jorden   


 


         


Det tar ju alltid längre tid än vad man tror. Speciellt när ett litet ludd kommer med sin gris och Tysken med sin boll och vill bli roade   




                                                  Trevlig helg / Susan   


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards