Alla inlägg den 25 februari 2016

Av manhofs - 25 februari 2016 08:00

Veckan har bjudit på varierande träning med varierande resultat men solen har skinit från blå himmel    Tyvärr blev det ingen vallning i måndags då instruktören var sjuk så vi begav oss ut till havet istället för spårträning och underbar promenad till måsarnas skri   


     


Än hinner inte Lizzie ikapp Gucci när hon sätter fart och att doppa annat än bena så här på vintern vill inte lilla sockerbiten göra   



 

Eftersom Lizzie har kvar sin olat att bitas åkte hon på moppo av Gucci bakom mig och det säger jag inget om. Hon ska ge katten i att nypa till fåren och allt annat   


       


Vacker utsikt till lunchen   


   


Schäfrar och deras konkande på pinnar, ju större ju roligare men njet   den fick inte åka med i bilen.


       


Nu hade Lizzies spår legat i 2 timmar men det var ingen rolig tur. Hon var ytterst tveksam till att gå ut    efter första pinnen stressade hon upp sig sedan var det blandad Folkrace tävling över stock och sten med resultat att 3 pinnar låg kvar. Dom 3 trampade hon nästan på med låg nos annars befann hon sig även en bit ifrån spåret.

När jag gick ut det var ju allt fruset men när jag gick var det tinat på många ställen, dessutom blåste det på vissa partier men hm, inte bra.


       


På sista bilden ser ni ju ganska tydligt vart jag har gått och vart hon går, inte i mitt spår   


Tycker klippet dock är roligt för er som aldrig spårat. Vi närmar oss slutet och sista pinnen ligger under jakt tornet som Ni kan skymta på andra sidan åkern. I skogen spårar hon bra och fint över diket, en kort bit in på åkern har jag gått som i en stjärna för att förvilla henne men det läser hon av väldigt fint sedan går det lite krokigt över åkern i blåsten, väldigt tidigt markera hon att hon fått in slutet i nosen trotts att det är kraftig sidvind genom att börja vifta på svansen och lyfta huvudet.

Slutet blev alltså bäst och lyckligt ludd fick sin pinne, ja som ni hör var matte med lycklig….över att vi inte gick vilse  



 

 

I tisdags ville jag träna spårupptag med båda två så jag åkte ut mot Stav och la 6 upptag. Efter en promenad och lunch var det så dags.


     


Lizzie gjorde superdåliga och tveksamma upptag medan Gucci tog dom klockrent för att sedan vimsa runt. Som tur var hade jag redan förra veckan besökt veterinären och fått medicine utskrivet mot noskvalster. Det berodde fram tills denna vecka på att G har haft problem med spåren. Det kan ju vara att hon är äldre men jag ville fastställa att det inte är noskvalster innan jag helt slutar spåra med henne. Men när nu även L börjar krångla åkte jag raka vägen till apoteket  


 


Idag var det dags för träningsgänget att träffas på Tyresö för lydnadsträning och uppletande. Roligt att träffa alla igen, det var ett tag sedan   


   


Fasiken var jag var nöjd med Lizzie. Det är ju skillnad att stå själv i ridhuset och att bli kommenderad av domarlag på varje sida. Men fasiken vad hon gör mig lycklig och både foten och tunga apporten kändes kanon   


   


Bennys fina Rulle har en annorlunda hoppteknik och tar språnget lååångt innan   


Kan man ha en mycket bättre start på veckan än vad jag har haft?

Jo, jag har börjat med ett nytt projekt och det är så roligt. Kanske lite tidigt men vad gör väl det, ngn måste vara först   



                                                  
         Ciao / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards