Alla inlägg den 23 februari 2016

Av manhofs - 23 februari 2016 08:15

Svårmod råder och jag har svårt att gräva mig upp ur det djupa hålet   

 I vanliga fall skulle jag tröstäta lite gott så blir tillvaron roligare   men bantning råder och det har jag till min stora glädje lyckats hålla och vågen pekar sakta men säkert neråt, och det är ju ändå uppåt   

I brist på skidåkning går jag stavagång som är jätte bra och kör hemma till Bobban, som jag hatar   


 


Vädret är ju med jäkligt upp & ner och bara helt bedrövligt för att vara februari. Jag går med i regnstövlar än i fodrade kängor sista tiden   


På Zum är det bara ner med bygget. Inte en käft som jobbar på morgonen men när lunchen sätter igång vid 12-14 svettsar dom så det stinker och låter   


     


Tömde skallen i skogen som förde mig ut i nya områden och fattade där ett nytt och roligt beslut   


     


Kolla skylten matte   


       


Firade mitt efterlängtade beslut med sista skålen egen fångade kräftor och en Polsk öl jag fick av en kollega. Den var god men jag började inte dansa som bilden lovade   


   

Nu skulle jag nämligen åka till Kista mässan och köpa mig en ny husvagn. Har saknat min husvagn men med nybyggt hus och all tid det har tagit har jag inte haft tid att åka runt och träna på samma sätt som förr. Men nu är tiden mogen och jag ville köpa en Adria Altea 472 PK eller Hobby 470KFM.


Men nu gick det inte att få ngn som helst hjälp på mässan mer än kattaloger som jag hade kunnat beställa hem utan att ta mig dig    Nästan bara husbilar och dom få husvagnar som gick att skåda var stora tunga saker för större familjer. Försökte få hjälp men inte en fråga kunde dom svara på utan att börja slå på sin mobil som det var dålig uppkoppling på   

Deras råd var att beställa en ny så får jag den i oktober i 2017 års modell. Går väl inte på en mässa i februari för att få hem husvagnen till i höst, när det var ett totalt värdelöst besök  ur husvagnssynpunkt men sällskapet trevligt   


Blev sugen på husbil istället och märket Pilote som har lastlucka med dusch. Går att ta upp så dom kommer ner där inifrån och så sätter man upp galler så dom får luft och utsikt när man parkerar. Tyvärr fungerar inte husbil om man som jag vill tävla i spår bara men jag får se hur det blir.


     


Blev dock verkligen glatt överaskad och uppåt efter att ha besök Tyresö BK:s årsmöte    Lilla Lizzie & jag blev Årets Brukshund, Årets spårhund och hedrades för vårt Spårchampionat   

Det var roligt och jag tackar så mycket för Era gratulationer, det värmde  och kändes verkligen uppåt 


       



                                       Ha en fin vecka / Susan   


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards