Alla inlägg den 7 februari 2016

Av manhofs - 7 februari 2016 23:45

Helgen har mest bestått av hundsnack vilket är helt ok då det är bland det roligaste jag vet   


För några månader sedan frågade Matte mig som födde upp Gretzky om jag kände till ngt ridhus som det gick att hyra?

Schäferdistriktet Stockholm skulle ha sin utställning. Rekommenderad Högdalens gård uppe i Vendelsö och så blev det.


 


Eftersom jag inte har en endaste kompis som gillar utställningar åkte jag upp ensam och det var lite tråkigt. Kände inte så många men försökte prata lite här och där.

 I bild är det Matte och Jessica med Finska domaren, deras egen uppfödda valp och Tyska domaren. Det är roligt för det är öppen kritik & Matte översatte domarens åsikter   


         

Dåliga bilder men mobilkameran fungerar inte så bra inne. Tänkte åka hem då Bosse & Gittan dök upp så vi tog en fika. Oj vad mycket gott dom serverade   

Äntligen kunde jag gagga lite hund med ngn     


               


Söndag morgon och vi satte kosan mot Salem och Viksbergs ridhus. Jag ville kika in lydnads elit inför min start    Alla frågar när det kommer ratt ske och svaret är efter hon löpt, när det nu blir   

Hon är lite små knasig och ängslig så jag vill inte utsätta henne för ngt som hon kan bära med sig och hon är ju bara 4 år så det är ju ingen panik  


           


Äntligen lite folk som ville gagga och min mun gick i ett   

Roligt att se så många gamla elitförare jag tävlade emot redan på Dixies tid. Domaren dömde som det sig bör hårt och jag är glad att jag inte ska starta än. Behöver fila betydligt mer   


       


Hälsade på ett gammalt ök i hagen och kikade in veteranprylar på parkeringen innan vi gav oss ut i skogen. Sedan tuffade vi bakvägen hem längst Café Rosenhill, Tungelsta , Stav och Berga. Där stötte jag på jaktlaget ute i skogen   och ngr var så charmiga och stiliga så jag bums beslutade mig för att utbilda Lizzie till eftersökshund   


       


Uppletandet gick jätte bra även om jag blev lite sur för båda hittade bara 5 av 6 föremål    Slutade med att inte jag heller hittade det   

Att det sedan hade råkat ramla ur påsen och låg hemma på gården tänker jag inte berätta för dom  


         


Spåret var jag inte nöjd med. Hua vad hon slog och for hit och dit    Vi brukar spåra på morgonen och nu var klockan 15.30, vet inte om det var det som gjorde henne så vild och speedad. Konstigt nog finner hon ju in sina pinnar men att spåra som hon gjorde idag vill jag inte ha det   


 


Avslutade dagen med promenad i skymningen innan vi for hem till min favorit rätt, spagetti och köttförsås med rödvin   


Imorgon blir det ännu mera hundsnack för jag ska valla och det ska bli så roligt   



                                                  

                 Kram / Susan   


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards