Alla inlägg den 28 januari 2016

Av manhofs - 28 januari 2016 23:40

Det blir inte alltid som man tänkt kan jag bara konstatera efter ett par dagar med feber i kroppen och allmänt risig/ öm i kroppen    Gick och la mig stark som en Amazon i måndags kväll med en fulltecknad vecka på roliga och viktiga saker att ta mig för    men så blommade ngn baskilusk upp i kroppen på natten och så har jag bara hasat runt på sparlåga i 3 dagar   


Min specialbeställda nya draglina kom så klart på tisdagen men då undrade både jag och dogsen vart snön var på väg    Hade inte orkat åka skidor hur som haver men jäkligt trist är detta regnande   


   

Orkade knappt släpa bort min Bock som ska strippas ner ordentligt till grunden. Dags att byta ut ngr plankor inför nästa jul.

Passade även på att ösa båten. Lite lustigt att sitta i båten och ösa i regnet och +6 grader, var ungefär lika varmt på midsommarafton då jag öste den   


       


Tyckte det var vår i luften och fåglarna for hit och dit, kvittrade och sjöng så det var en fröjd att strosa runt och fylla på frön. Såg en talgoxe med grön Hammarby keps inspektera sitt bo så jag hoppas på ett par kullar i år   


     

Gav mig ut på en shopping runda och nu kliar det i fingrarna på att få sätta fart att börja så. Tassade in i växthuset och upptäckte att vitlöken och mina små sticklingar har satt fart trotts kylan   


         


Blev så paff över detta ovanliga tidiga vårtecken så jag fortsatte min jakt på vårten ute i trädgården och fann allt lite små överraskningar som grodde   


     


Pionen börjar gro...



Lupinen har kommit ganska långt   




 

Maksrosen med   

   


Lavendeln sätter fart   


   

Fru vattenfestival ankan får sällskap av vattenliljorna som gått upp igenom isen.


     


Upptäckte när jag vattnade alla mina sommarblommor som är på kollo i boden, att jag fått en svampodling. Den ligger nu på tork sedan blir den god att röka     


 


Så fort det regnar bär jag ut mina tropiska växter.  Det verkar dom alla u uppskatta och inte en endaste har gett upp våran mörka och tråkiga vinter, det är jag allt stolt över   


 


Idag blev jag så glad då jag hittade dessa yoghurt bägare på Maxi    Nu slipper jag köpa söta och onyttig yoghurt att ta med på tävlingar/pick-nickar utan kan blanda till mina egna på lättfil och trädgårdens frukter med lite müsli i locket. Billigar, godare och nyttigare   


Passar på att visa upp min fina bordduk som jag fick i julklapp av moster Terttu. Hon är så duktig på att virka och jag har fullt med fina dukar som hon har gjort till mig   


 


Nu ska jag flytta på missen och krypa ner i sängen. Har hyrt ridhuset en timme i morgon för lydnadsträning. Vi filar på en start i eliten men vi är inte där än på ett tag   men skönt att vara inne och slippa blåsten.

Tja det var nog allt jag hade att berätta denna trista vecka.


                                             Trevl
ig helg kära bloggläsare / Susan   


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards