Direktlänk till inlägg 14 januari 2016

Bokslut.

Av manhofs - 14 januari 2016 07:45

Nytt år och nya utmaningar, men innan jag tar tag i dom ska jag sammanfatta 2015 och stoppa undan den mappen i bokhyllan under mindre lyckade år    Känns skönt att väna blad och blicka fram mot 2016.


Största problemet var ju Porsche som opererats för sin rygg. Skulle den hålla och kunde vi äntligen börja träna och leva ett normalt liv utan mediciner och veterinärbesök i ett?


Uruselt skidår blev det men ngr turer hann vi med.


       


Syster och jag begav oss till Thjailand för 2 veckors härligt badliv och roliga stunder i baren med alla våra Thailändska vänner som vi fått under åren   


        

     


Hemma igen och jag satte igång och bygga klart min vinkällare som sedan dess förgylt mina ensamma kvällar    Ganska mysigt faktiskt och bra att förvara safter,sylter och örter som trädgården bjuder på.


         


Under hela 2014 vann jag inte en ENDASTE tävling. Ve och fasa hur illa är inte det    Bara en massor med andra platser så jag satte fart och började hårdträna så fort snön smälte bort, ja redan innan dess faktiskt.


         

Mars månda och syster och jag lämnade åter Arlanda bakom oss för att tillbrinag en vecka i Sta Anton med fantastik skidåkning och mycket kul.


         

April och dags för årets försa lydnandstävling på Åland med Lizzie. Inte 2:a igen väl?


           


Fy leda, 3:a båda dagarna utan ett första pris   


Syrran och jag vann en säljtävling som Kopparberg höll i. Första pris blev en härlig resa till Sälen med mkt kul den 13-14 April ....ÄNTLIGEN ett första pris   


         

Så var det äntligen dags för premiären i elit spår för 2015, hur skulle det gå efter brutna tävlingar hösten innan   


   


Katrineholm Bk, 2 pinnar och borta   


     


Västerårs Bk bröt    Fick omspår då ett ekipage bakspårade vårt spår, men då hittade vi inget slut   .

Tröstköpte en godispåse som var slut innan Stockholm   


       


 


Jaaa, äntligen kom vi runt och hur hon gjorde det. Vilken skön känsla för vid det här laget hade folk börjat snacka skit om oss och tyckte jag åkte runt och tog upp plats som alltid bröt    Blev ledsen över det men samtidigt sporrad för jag vet vad hon kan på träning så då måste det gå att lösa.

Tävlingen efter i Botkyrka bröt hon med men sedan vände vinden.


       


Det slutade med 2 första pris, 2 andra pris, en 5 plats och så en 11 plats på Grande Prix    Som bäst kom vi upp i 594,75.

Årets höjdpunkt i spåret blev då jag beslöt mig för att åka ner och hälsa på mina uppfödare som flyttat till Lindesberg. Jag hade turen att komma med på deras tävling och så klart ville jag visa upp ett trevligt ekipage för min uppfödare   


           


Det slutade med vinst och ett cert som gjorde att vi blev Svenska spårchampion    Vilken glädje att lyckas bli det hemma hos sina uppfödare   

 Det var det nog inte många som trodde, vi som bara tog upp plats  


                                               

Helt galet vad jag har sågat och kört undan skräp under året som gått och lagt sten   


                                                                                                   

 


Å det är inte klokt vad trädgården har varit generös med frukter och grönsaker. Nu njuter jag av mina safter, sylter och frysta frukter/grönsaker varje dag nästan   


Jag höll ju på att glömma lydnadsklasserna som jag satte fart med. Det var premiär för klass 3 som jag tränat in i ridhus under vintern och vi startade upp med vinst i premiären   


       


Det belv totalt 6 första placeringar, ett andra och en 3 placering under hela året.


         

           

Utav årets alla framgångar bär jag med mig Göteborg Grande Prix och vår vinst i klass 3 med 290 poäng. Vilken otrolig känsla att gå ut som nr 1 och lyckas hålla ihop min lilla sockerbit med all störning som var runt om. Husvagnar som parkerade längst planen och hundar runt om på all sidor.

Då kände jag att Lizzie och jag har arbetat oss upp till en nivå jag aldrig hade kunnat drömma om och dörren öppnades på vid gavel för att uppnå nya mål som jag inte trodde var möjliga.

Att få vandra längst röda mattan och högst upp var en enorm känsla som jag komma bära med mig länge med stolthet och glädje   


   


Porsche blev tyvärr inte bättre och hela våren/sommaren hade jag hållit på med veterinärbesök, mediciner och behandlingar. Under vår resa upp till Borlänge insåg jag att vår tid ihop snart var slut och det inte fanns ngt mer att göra för min vän än att släppa taget    Hon klarade inte längre att ligga i bilen för det skakade och på promenaderna kom hon efter.


   


Den 30 november var jag tvungen att låta min finaste vän somna in och sedan dess har det inte varit riktigt kul. Ett hål i hjärtat som får ta tid att läka. Känns så orättvist att en så underbar snäll och fin hund inte fick mer än 7 år .


     



Ytterligare ett stort livs beslut är fattat som har varit smärtsamt att komma fram till. När man nu har landat i det känns det ok, men inte bra. Men när en dörr stängs i livet öppnas en annan och vad det öppnar upp till blir både skrämande och förtjusande att upptäcka.



Nu lämnar jag 2015 bakom mig och blickar framåt. Som vanligt är mycket på gång men det tar vi en annan gång.


                                    

                                                  
                 Ciao / Susan mot nya mål    


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards