Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Dagarna

Av manhofs - 29 december 2015 08:15

Tänk att dagarna försvinner i ett rasande tempo och snart är det åter dags att höja glaset och skåla in 2016   

Tyckte nyss det var 2014 och jag hoppades att 2015 skulle bli så mycket bättre, men de funderingarna spar jag till mitt bokslut   

En fantastik jul har passerat med ortligt mycket god mat, värme och kärlek bland nära och kära. Jag är så otroligt tacksam att jag har alla dessa underbara människor i min närhet   


                 

Började Julafton med en härlig långpromenad i skogen så hårbollarna fick kuta av sig och matte jobba sig svettig   

  Efter det samlades hela familjen hos föräldrarna som bjöd på Jul anka som vi ätit hela mitt liv. Till det korkade Pappa upp de ljuvligaste vinerna men inget slog Pomerolen från 1986     Sedan följde en 12 timmars julfirande med familjespel, promenader, champagne drickade, biljardspel och till slut vickning med Susans julskinka. Tur att det inte snöade när jag traskade hem och att hundarna drar, för spåret hade blivit krokigt hem   


          

Juldagen inleddes med en välbehövlig skogspromenad   


       

   

 

Sedan bara det av hem till motser Tuula ja Tuomo som bjöd på en underbar släktmiddag    Å så gott det var att få äta alla finska rätter och lådor och dessertbordet ska man inte prata om. Vilken fantastisk släkt jag har och det var så roligt att få träffa vår yngsta deltagare   .

Skratten haglade och kvällen tog alldeles för fort slut.


     


Begav mig ut i spårskogen som tyvärr stormen stökat till det i och träden låg lite huller om buller    Gucci fick följa med och vara spårläggare. Stötte på en hög med älg hår som G tyckte doftade skumt   så jag bestämde mig för att vinkla ner och traska i det.


     


Åkte vidare och körde uppletande och satan vad duktig G var    Snabb och effektiv plockade hon i sina 4 föremål utan att klibba och jag slapp stå och gapa ”uuuut ” som om jag var skitnödig i skogen   


Lizzie trodde helt plötsligt att det skulle gå på tid och kutade som om det brann där bak, fort gick det och rolig såg hon ut när hon skuttade i snåret, men föremålen tog det lång tid att få in och tillslut plockade jag av henne och lät G ta det sista, då blev hon sur   


   


Spåret var jag väldigt nöjd med men hon missade 2 pinnar, vilket inte betydde ngt idag. Spåret var 1600 meter och gick på varierande underlag som var fryst. Dom pinnarna hon inte markerade låg när det blev trängskiften och en i åkern, och det tyckte hon var väldigt svårt så hon slog och slog.

 Jag beundrar hennes vilja att inte ge upp och hur envist hon kämpar trotts att hon var helt slut sista biten   

 Jag borde inte ha lagt 3 spetsvinklar men hon löste ju dom och sedan var hon så trött och snäll hela kvällen   

Det är verkligen sisu i den lilla hunden    precis som jag önskade mig när jag döpte henne efter min mamma Liisa och syster Lise-Lott, två starka och duktiga kvinnor   



 

Här ser ni hur hon reagerar på pälsen. Hon vinklar ner rätt, det var där jag såg att G nosade och vände tillbaka, sedan ser det ut som hon tycker det är lite äckligt, nosar av två gånger och spårar sedan vidare men väljer att gå lite ovanför allt hår. Jag var grymt nöjd, hade räknat med att hon skulle stanna ett tag och nosa runt som G gjorde men suget att följa spåret var större.

Min underbara lilla sockerbit   


 


Nu hörs vi inte mer i år så jag tar och önskar alla mina blogg läsare ett riktigt Gott Nytt År och hoppas att Ni alla får en fantastik kväll   



                                                  
             Kram Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards