Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Oflyt.

Av manhofs - 20 november 2015 08:15

Sista tidens oflyt håller i sig och inget kan liksom flytapå som en räkmacka   

 Ett litet glädjeämne i tillvaron är min båt    och nu börjar det bli dags att få upp henne på land.


I våras hade jag ju stora problem att få i henne men det lyckades jag lösa nu i höst genom att betala båtklubben för en vinterplats   

Jag trodde att det var en dag då alla tillsammans la upp båtarna och gick och väntade på att få en kallelse. Styrelsen är verkligen skit och på våren får man till exempel kallelsen om städdag 2-3 ve innan. Kommer man inte får man böter men jag har alltid kommit med på tävlingar just den dagen. Skiter jag i att tävla förlorar jag 250 kr och kommer jag inte och städar förlorar jag 200 kr   


Har påpekat att dom skulle kunna bestämma dag minst 4 ve innan men dom vill väl ha in pengar från oss medlemmar   


Åkte ner till klubben och kollade för 2 veckor sedan och till min förvåning   låg alla båtar uppe på land i en fin radda, men inte min. Jag ringde och frågade varför inte jag hade fått ngn kallelse men fick till svar att det får var och en sköta när dom vill   


Jaha, nu är det fullt och för att få upp min båt till den enda lediga platsen högst upp i slänten måste jag ringa lastbilen och då kan han lika bra köra hem båten för det är lika dyrt.


Chauffören lovade att ringa förra helgen men det gjorde han aldrig och han svarade inte på mina sms, förens i tisdag. Han hade glömt mig och var nu i Thailand i 4 ve men han kunde ordna det när han kom hem   

Vadå? ska jag hacka upp isen då kanske ?

Fan jag blev så sur så jag hade bara lust att sätta ut en annons på Blocket. Skit båt klubb och skit chaufför som glömmer mig   

Vad ska man göra, jo plan B. Köpte kättingar, lås och åkte ner med ett kastspö.


       


Kastade loss från skitbåtklubben   och puttrade ut på en spegelblank Drevan och bara mös.

Kastade utan ett napp i en timme men precis när jag tänkte packa ihop fick jag ett hugg så spöt höll på att glida ur min kalla näve. Efter 3 minuters kamp ryckte den av tafsen och spinnaren och försvann ner i mörkret. Så häftigt och adrenalinet rusade i kroppen   


       


Puttrade vidare genom ån och konstaterade att dom VERKLIGEN borde göra ngt åt i sin lada. Blir det mkt snö är det risk att den viker ner sig över ån  


 


Låste fast min lilla båt mellan två träd, packade ur och så kom föräldrarna och hämtade mig. Nu får hon ligga där i vinter. Det fryser aldrig på i ån och jag går ofta förbi och har koll. Spar ju 2000 kr på att ta upp och lägga i den nu, och det är väl alltid lite plåster på såret   


 


Ja ja lite oflyt har alla ibland men för att göra mig på bra humör plockade jag fram min nya leksak, lövblåsen  … som gick sönder   


Susade ner på Jula men dom ville inte ens provköra för att se att den var trasig, så förmodligen är det ett riktigt skräp blåsare. Fick pengaran på ett kick men nu har jag ju blivit så förtjust i min blåsare så jag böt upp mig ett par kliv. Åkte hem och monterade min nya och satan i gatan    Den här var både tystare och effektivare   


 


En granne klagade på att jag inte tänt mitt julpynt än, jag är ju alltid först    Har inte hunnit med alla projekt som tar tid och strular men nu kutade jag upp och tände bums.

Blev så glad och nöjd. Ja det gäller att vårda sig själv   , även med så små saker som julpynt.


   


När jag ändå höll på med själavård bestämde jag mig för att avboka alla måsten igår, packade in flocken och så åkte vi ut till Taxinge. Regnet öste ner men vi var där redan till 10 så det blev en vacker men blöt promenad innan jag dunkade på porten som första man till fiket kl. 11


           


Fick trevligt sällskap vid borde av ett gäng hundflock från Nynäs och alla åt lika mycket. Det är svårt att välja där   


 


Vilken liten och klen rackare   


 


Vilken söt krake   


   


Avslutade dagen på Södertälje Bk med en promenad och träning. Tyskarna fick ligga i bilen när vi övade , men Lizzie ville jag träna på att gå i regn. Hon är inte förtjust i det, ja inte jag heller   men man ska väl inte klaga på dåliga tävlingsresultat om man aldrig tränar i regn   

Men nu brydde hon sig inte ett dugg och kröp jätte fint och jag hade faktiskt inget att klaga på   

Lycklig, mätt och nöjd rullade vi hemåt.


Livet krånglar med det är inte så illa trots allt och med lite reservplaner, go fika och själavård blir det riktigt jäkla bra   




                                                  
            Bye bye / Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards