Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av manhofs - 12 oktober 2015 07:00

 En helt underbar super helg lider mot sitt slut. Det har varit så skönt att inte ha ngr ”måsten” inbokade eller tävlingar och istället kunnat ägan sig och nära och kära, sovmorgon, hemlagad mat hårt arbete i trädgården   

 Får dela upp bloggarna då gumman har fått mkt gjort.


Retade mig på mitt blåbärsland med jätte blåbär    Som vanligt blev jag lurad på en sort som visade sig vara mindre än dom som växer i skogen, en hybrid som heter Putte. Beställde nya från Blomsterlandet som jag fick hämta i fredags som heter Patriot och som Ni kan se är det en jäkla skillnad. Upp grävdes Putte och ner grävdes Patriot, dogsen inspekterade mitt grävande   


      


Lustigt nog fortsäter jordgubbarna att leverera och blomma trotts att vi haft -4 grader kallt    Mumsar glatt på och låter naturen ha sin gång.


   


Självklart vaknar man ändå tidigt fast man är ledig men då får man mkt gjort, som att köra två kärror till med ris till återvinningen    Nu är det åter rent och fint i träsket och bara en kärra med tyngre virke ska köras bort men det får vänta för gumma när sliten   


             


Tyskarna far runt tjivandes över en boll, spelar ingen roll hur många bollar man har för bara en duger   




     


Medans Lizzie bara leker med sin gris. Ibland  försöker hon uppmana sin kompis till lek men nöff nöff fattar inte vad hon vill   


   


Fick smaka kiwi bär som är stora som krusbär. Det var jätte gott och smakade som en söt kiwi utan äkligt skal   


 


Inget städar så bra som elden och att elda är inget latemans jobb säger Pentti. Håller till fullo med. Elden måste matas i ett och efter ca 2 timmar är den så het så den slukar allt. Slipper all rök eftersom jag körde iväg allt ris men det är tungt, svettigt och smutsigt     


     

Trotts det älskar jag mina eldningsdagar     Det blir så rent och fint, man tänker så bra när man blickar in i brasan och en kall öl ger nya krafter    Inget slår en grillad korv dessa dagar och en björk kubbe fick bli dagens pall.

Väl inne är det bara att kasta allt man haft på sig från skor till trosor i tvättmaskinen och sedan skutta in i duschen för man stinker som en böckling.


         


Inte mycket kvar av brasan i morse men det pyr fortfarande askan och imorgon är det blott ett minne.


   





Idag hittade jag ett nytt vackert område att promenera i till min stora glädje. Mörkret kryper på och skogen blir det bara att besöka på helgerna framöver.

 Lagade den godaste lasagne jag smakat… om man nu får berömma sin egen mat   och avnjöt en riktigt god F1 lunch innan det drog igång i Ryssland. Vilket race alltså, jag kunde inte sitta stilla och for upp och ner så Tiger gick ut och Gucci ner   Synd att Kimi klantade sig men marginalerna i små i racing och han är nog lika besviken som jag förra helgen   


       


Fick fint besök till kaffet    Vi var alla så mätta efter den äppelkakan så jag lurade med dom på en skön promenad där jag tidigare var på morgonen. Så vackert    


 

 


Ny vecka som blir lugn. Ska på agility på måndag kväll nere på klubben med Lizzie. Det är så roligt så jag hopps hitta flera kurser. Detta passar oss jätte bra. När jag har tid ska jag ta reda på hur klubbarna runt mig har det med öppen agility träning mm. Blir nog stödmedlem i en ny klubb som har lite större agility sektor än oss.



 


                                               Stay safe / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards