Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av manhofs - 1 oktober 2015 07:00


Tiden rinner likt sand mellan fingrarna och nu är hösten här. I lördags morse fick jag skrapa bilrutorna för första gången och morgonpromenaderna sker nu med handskar   och trädgården höstpyntas   


 


Inget gnäll över det för jag verkligen älskar hösten med sin friska luft, klara färger och kyligare temperaturer    Gumman blir tankad med top fuel och jag får verkligen lägga band på mig för att inte starta upp för många projekt på en gång   


Nu får man ställa om timern varje vecka då det blir mörkare och mörkare   


 


Har åter igen börjat rensa bort skrot och i söndags morse var jag som första kund på återvinningen med full kärra. Sedan klipptes gräsmattan ner men det var nog inte sista gången för i år eftersom det är så extremt varmt fortfarande   

Tänk att det är första oktober idag och jag kan plocka jordgubbar och smultron   


   


Fick lösa ut vårt Championatpapper för hela 411 kr vilket jag tycker var VÄLDIGT dyrt för en förtryckt kopia    Värt varenda krona säger endel men jag tycker SKK skor sig lite på detta. Vi + uppfödarna betalar medlemsavgifter mm. Vi betalar för tävlingar och utbildar oss och våra hundar och när man sedan uppnår det yttersta målet ska det vara så dyrt att lösa ut den finaste utmärkelsen   

Nu hostade jag upp med kulorna men gnälla är gratis  


 


Idag har jag tagit tag i mitt älskade köttfärskok. Min favorit rätt finns alltid i frysen men själva lagningen har dragit ut på tiden denna gång-   Men ikväll tog jag tag i det hela och nu har jag en jätte kastrull som kommer räcka länge. Kan knappt hålla mig till på söndag kväll, spagetti med köttfärs och ett gott röd vin till  


 


Dom mörkare kvällarna har även gjort att jag åter igen tagit tag i mitt galge projekt. Började redan för 1 år sedan med att byta ut alla mina galgar till en mkt smidigare typ. Jag får plats med MKT mera kläder på stången och dom väger inget. Som grädde på moset sitter kläderan perfekt och glider aldrig av   

 Bye bye till dom gamla omoderna som hamnar på återvinningen   


       


Alltså jag avskyr alla dessa rapporter som kommer om just den maten jag har hittat och tycker är så god    Precis när man liksom börjar bli glad och lycklig kommer det ngn svart rapport om att jag kommer att dö av arsenikförgiftning om jag äter mina älskade riskakor   


Försöker ju i ett hålla min vikt och äter inget onyttigt mitt i veckorna. Men det är SKIT svårt att sitta framför Tv:n med kurrande mage. Nu äter jag ngr torra riskakor och frukt från trädgården , och det ska ingen jäkla rapport få ändra på när magen börjar krympa   

Extra viktigt för barnen tydligen men om man är en barnslig 52 åring borde man ju med få passa sig   


   


På söndag kommer jag och Gucci deltaga i vår sista elit spår tävling ihop. Det stör tydligen endel som tycker att man inte borde tävla en hund på 11½ år och jag har fått många konstiga frågor om detta. Jag kan klargöra att jag aldrig skulle anmäla ngr av mina hundar till en tävling om jag ansåg att dom inte skulle orka med det. Dessutom finns det 2 st domare som har till uppgift att avbryta ett ekipage om dom tycker hunden haltar eller på annat sätta har ont   


 


Min Gucci är den piggaste åldringen Ni nog skådat och hon har inte på något vis dammats av för denna tävling. Hon är en dam som tränas och motioneras på samma vis som dom betydligt yngre i flocken och dessutom gör hon det med betydligt mera intensitet och iver än dom    Faktum är att jag ofta oroar mig för att hon vilar så lite och borde börja ta det lite lugnare.

I morse gick vi 45 minuter i högt tempo och när vi kom hem kutade hon runt med bollen emedan lilla ludd la sig ner och vilade   


 


Visserligen har hon inte gått någon annans spår på länge då Lizzie som tävlas få ta dom, och hon hade lite svårt att förstå att hon skulle spåra ngn annan än mig, men när 25 öringen trillade ner gjorde hon jätte fina jobb utan varken bakspår eller glömda pinnar. Tack kompisar som ställt upp för min Diamant förra veckan   

Men hon går mina elitspår och då har hon konditionen att hålla ett spår.


Nu har vi svåra spår ute på Tyresta med många morgonpigga svampplockare mm och det kan vara extra svårt för henne. Men jag har brutit men betydligt yngre hundar utan att skämmas. Faktum är att på hennes näst sista spårtävling som gick i Tyresta kom vi inte ens ut ur rutan så kommer vi längre än så är det ju bra   


   


Varför då tävla med en så gammal hund som är så pigg och frisk?

Jo jag älskar att tävla och Gucci har 2 cert i spår. Chansen att ta ett cert är ju minimal, det vet vi alla men att få visa upp en så pigg och fin dam (om vi tar oss till lydnand) kommer bli jätte roligt. Gucci tycker lydnaden är jobbig men på hemma plan är hon mkt tryggare än på andra klubbar. På sätt och vis hoppas jag nästan att jag att vi inte tar oss till lydnaden för det kommer vara väldigt känslomässigt för mig    Kommer få ha med mig en handduk att gråt i, inga jäkla små paket klinex inte    Iså fall hoppas hon får ett fint avsked av publiken som uppskattar en gammal kämpe   

En tävlingsdag är lång och Gucci gammal så jag tar det i hennes takt. Skulle det inte kännas bra bryter vi självklart och hejar fram dom andra. Körde igenom henne med träningsgänget förra onsdagen och det skulle Ni ha sätt, vilken energi och ork  



 



                                             Döm inte hunden efter åldern / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards