Alla inlägg den 10 september 2015

Av manhofs - 10 september 2015 08:00

Mycket är på gång just nu och livet rullar på i ett fasligt tempo.  


Helt plötsligt kom jag på att jag inte kan jobba lika länge ute i trädgården på kvällarna och redan vid 20 tiden är det dags att packa ihop och dra sig in för att det blir mörkt ute   


Dagen efter min blogg om min lilla kisse Tiger, satt han åter igen vid grinden och väntade på att flocken skulle komma hem från morgonpromenaden. Varje dag blir jag lika glad när dom sitter där och knatar med upp igen   



 


Grävlingsjakten har med dragit igång och fällan är på plats   


 


Hoppas vi lyckas fånga den lilla rackaren som håller på att sätta bo och gräver lång tunnlar överallt bakom lusthuset. Hudarna är inte så impade och hela tiden ska dom dit och skälla och gräva efter inkräktaren   


   

En så länge har det inte gått så bra. Det är nämligen en annan i familjen som tycker fikabröd är vansinnigt gott   

 Jägaren mms: ade mig bilden när jag tävlade i Haninge i lördags morse   


Sedan dess har jag fått jaga ut honom ytterligare en gång till samt en annan katt som knappt kom undan Gucci   

 Nu sköter jag fällan själv så han slipper ödsla tid på katter och ringer bara när det är dags och komma för att ta bort grävlingen   


 

En annan ska som är på gång är kärringarna i flocken, Gucci och Porsche har väldigt kul om jag är inne    Ytterst sällan man ser G leka så här men just nu verkar dom har väldigt roligt ihop och jag njuter när jag betraktar i smyg   



 

Jag är på full gång att plocka undan allt i trädgården inför hösten. Passar på när det har varit torrt, blåsigt och soligt i ett par dagar så det inte möglar under pressen.

Känns så skönt att ligga ett steg före   


     


Om jag är ett steg före är min nya jordgubbe odling ett steg efter   

Blommar för fullt och fulla klasar med bär. Känns ju väldigt onödigt då mkt inte kommer att mogna klart men jag njuter av dom som jag hinner sätta i mig.

Vad gör man med ett jordgubbsland på hösten?

Ska jag klippa ner plantorna eller bara låta vara?


   



Nu är jag i full gång med att packa och träna inför helgen stora tävling nere i Göteborg. Jag hade redan velat deltaga förra året men då var Lizzie inte mentalt redo för så stora tävlingar med mkt folk och störningar runt om. Tyvärr har hennes uppfödare Olle och Ingalill kennelträff i Lindesberg samma helg men jag valde att åka ner dit istället och representera deras uppfödning på plan.Hoppas vi inte gör bort oss totalt   


På fredag kommer vi tävla lyd klass 3 som är en bra uppvärmning inför brukset. Vi kommer att vara 13 st i 3:an. Tydligen grymt fina priser så det vore jätte roligt att få kliva upp på pallen    Det är även min enda chans till pallplats då konkurrensen är väldigt hård i spåren. På lördag är vi 3 reserv och på söndag är vi med från start. Tänk att dom tar 20 spår/ dag   


Målet med helgen är att förbereda Lizzie på större tävlingar med mkt folk och störning. Självklart vill man att det ska gå bra men det viktigaste för mig är att vi har roligt ihop och hon inte försöker kuta till bilen    Jo, hon kan göra så om hon upplever omgivningarna som jobbig. Nu var det ju ett tag sedan men vi har aldrig tidigare varit på en så här stor tävling.

Min dröm vore att hon tycker det är så jobbigt så hon stänger av det och bara fokuserar på mig.

Men när vi hörs nästa gång så har jag facit i hand   


 


http://grandprix.sbk-gmbk.se/ här är länk till deras hemsida och så har dom en väldigt bra app som uppdateras bättre. GMKB Grand Prix heter den och är gratis.


Håll nu alla tummar och tassar på oss i helgen. Tyvärr åker jag själ så ngt moraliskt stöd eller bollplank har jag inte men det ska nog gå, om än lite tråkigt   


Min underbara syster   tar hand om Porsche så hon får njuta av Söders höjder medans Gucci hänger på på är morlaliskt stöd åt Lizzie.


 




                                        Over and out / Susan... på väg mot nya äventyr    



Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards