Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

Lycklig.

Av manhofs - 13 juli 2015 23:13

Ju mera jag jag jobbar med människor ju mera upppskattar jag min trädgård och tystheten som råder förutom fågelsång och en porlande damm.

Sedan en tid måste vi jobba 6 dagars veckor och det tar på krafterna att gagga med människor från världens alla hörn. Jag älskar mitt jobb och springer på pigga ben dit varje dag, men man är så att säga färdigpratad när man kommer hem och lusten att lyssna på flera problem och världskriser finns inte   


Vi som jobbar bakom baren är ju som obetalada psykologer och efter ett par groggar ska hjärtat lättas på påsar som rymmer så mkt skit så man knappt orkar bära dom. Det sorgligaste är att så många ska älta gamla problem och oförätter istället för att gå vidare i livet   


     


I min trädgård finns inga problem.........som pratar, men problemen snor mina frukters så nät kom upp och i 2 veckor har jag nu njutit av mogna bär   


         


Most Wonted är snigel jävlarna     . Satan vad dom sätter i sig och det gäller att gå minst en gång/dag och klippa itu dom annars har man ingen buske kvar.


     


Lizzie håller mig sällskap med grisen som jag tillslut få nog av och så får den bo på skåpet   


         


Det har ju fallti mängder med regn så jag få gå försiktigt på nätterna när jag jagar sniglar    Paddorna hoppar runt i mängder och Lizzie tycker dom är väldigt roliga. Schäfrarna har lärt sig att dom är giftiga men L har aldrig blivigt drabbad. Ni ser ju på ena bilden att den är iriterad och har släppt ut sitt slemmig gift från en körtel.

Den söta grodan med krona på huvudet kom Magda förbi med   Man får aldrig ge upp hoppet, det måste finnas en prins åt mig med där ute   


   


Jasminen doftar otroligt gott   

Tigern min lilla rödtott vet vart lunchen landar   Som Ni ser har han halsband med klockor så det han lyckas fånga är han värd att njuta av anser jag   


          



 Sniglarna är helt tokiga i den här blomman tyvärr   men två blommor har jag lyckats rädda. Vet ngn vad den heter ?


   


Massor av smultorn kan jag plocka varje dag. Ser Ni dom två solrosorna mot växthusväggen ? Den till höger var störst , så kom sniglarna en natt   


 


Min livs första egenodlade kronärskocka, den gör mig så glad   


       


Mina egen uppfödda spikklubbor gör mig så himla glad. Tycker det är en så rolig växt att ha i sin trädgård, även om sniglarna gillar den   


                            


Nu är det ett fyrverkeri av färger i trädgården och jag bara njuter av lycka när jag strosar runt. Svårligen får jag slita mig för att lämna min lustgård   


 


Stockrosen gör mig så glad och nyfiken väntar jag på att den ska slå ut   


 


Lika lycklig blir jag av att min kärleks lilja eller även kallad Afrikas drottning ska ta och blomma, och inte men en ynka blomma inte. Tro jag får 14 st     


Då....

  


 


Och nu   

Alltså när jag tittar på den här blomman som jag pallade under en våt barrunda i Thailand blir jag så himla glad så det inte är klokt. Tänk vad den har tagit sig bra   


   


Jag har aldrig sett så mkt jätte blåbär på ngn buske som jag får i år   


               


Flocken tjivas när jag håller på nere i min frukthörna. Snart kan jag börja koka saft igen   


         


Mina tropiska växter växer så det knakar och det kommer bli rekord på persikor, fikon och druvår. Jag blir lite extra glad när tropiska växter tar sig för dom kräver extra omsorg   



 

Endel kan fråga om det inte blir ensamt i trädgården ?

Fattar faktiskt inte vad dom menar   . Jag är aldrig ensam utan blir noga övervakad hela tiden. Som under min dagliga smultronplockning   


     


Gladast blev jag över att fjolårets stenplantering tagit sig så bra och nu står i blom. Undrar dock över vad det kan vara för växt på nedre bilden som blommar ?


 


Nu väntar en spännande tid som gör mig allra, allra lyckligast    Näckrosen ska förhoppningsvis stå i blom men det kräver lite bättre väder, annars ruttnar dom ihop av regnet. Mitt vänstra öga har skådat en knopp som är på väg upp men jag önskar mig ngr fler och kikar varje dag ner efter ytterligare ngr  



 



Min trädgård kräver omsorg och pyssel och timmarna jag står på knä och krafsar i jorden är många. Men den ger så mkt igen och fyller mig med lycka. Idag har jag avslutat ett stort projekt som jag ska precentera och så har jag påbörjat ett spännande nytt.



                                                  
           Stay safe / susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards