Alla inlägg den 7 juli 2015

Av manhofs - 7 juli 2015 07:15

Har i veckor velat olja in mina utemöbler men vädret i 08 land har satt käppar i hjulet. Det har regnat och regnat och har det inte regnt har virket varit för blött för att börja olja.

Skulle man inte jobba så mkt och tävla alla lediga dagar hade kanske det gått att ordna tidigare men förra veckan var det så äntligen dags   


Ja, ja för varmt ropar alla   men ska jag gå och vänta på det perfekta sommarvädret för att måla blir det inte klart i år    12 liter av min favorit olja köpt på Rusta hade stått och väntat så att första locket var rostigt av allt regn   


Hade först tänkt att tvätta rent med trallrent men när jag läste om hur giftigt det var   valde jag att vänta till i höst eller väldigt tidigt nästa vår. Skulle gråta floder om alla mina vackra blommor dog nu när det är ett paradis här   

Stor skillnad på golvet inne och utanför uterummet.


   


Gillar att måla men kan ha lite svårt att komma till skott. Jag blir så avensjuk på folk som är strukturerade och har tålamod att direkt göra klart projekt dom tar sig för   

Jag kan helt omöjligt får mig själv till att bara hålla på med en sak    Trotts att burkarna nu var ute och inte kunde jag klaga på vädret hittar jag på alla möjliga saker som att starta upp ett stenprojekt.....som jag skulle göra i höst    Försöker fokusera och bli klar med en sak i taget men vanligtvis håller jag på med flera saker på samma gång, sedan så gick det som det gick   


       


Kom efter i min planering....som vanligt    Insåg på onsdag morgon att satan i gatan nu måste jag måla klart och inte gå och pula med massor med annat ( hade på ngt konstigt vis hamnat på  Plantagen Farsta och köpt växter och planterat hela tisdagen   ) Så under den varmaste dagen jag upplevt på många år i Sverige+ 32 grader oljade jag på som en oljad blixt   


       


Jag var noga med att dricka och hade smörjt in mig med solskydd 30 och trodde jag var säker. Men vid halv 12 kände jag dom första symtomen på kraftig huvudvärk. Det axilerade ganska fort men jag tänkte att det hade med att jag stod så mkt upp och ner. Istället för att vila drack jag mer och jobbade fortare men ni kan ju tänka er hur hett det var på balkongen utan vind   . Kvart i ett var jag tvungen att sluta. Då sprände det i skallen så jag trodde jag skulle få en hjärnblödning + att jag började må illa. Jag gick ner i källaren med en kanna kallt vatten, hämtade en spyhink och la mig på sängen för att ringa Pappa   


Stackars Pappa, dottern är 51 år och ringer fortfarande till honom när livet krisar   


Men jag hann aldrig ringa utan kollapsade totalt. Vet inte om jag svimmade men jag åkte in och ut ur drömriket på ngt väldigt obehalgit vis som jag inte vill uppleva igen. Har fragment av minnen som att Lizzie skällde väldigt, jag ville ropa på henne men tungan kändes svullen och satt fast i gomen och mitt i det var jag borta igen   

Kl 15 vaknar jag och fryser, det är bara 19 grader i källaren. Nu känner jag mig ganska ok och håller i mig mer vatten innan jag tar en lång kall dusch. I två dagar gick jag omkring med ett svullet rött ansikte. Alla trodde jag var solbränd på jobbet men jag tror jag fick värmeslag.


 


I torsdags letade jag upp en gammal hatt som jag ska börja ha när jag jobbar. Ser ju ut som en tant men hälsan är viktigare och det var en VÄLDIGT obehaglig upplevesle att få värmeslag. Man ser ju på bilden hur svullen jag är i ansiktet / rödmosig. Man måste tänka på hälsan och sköta om sig, men jag går liksom in i saker och så manglar jag på och glömmer både tid och rum. Men nu har jag lärt mig den hårda vägen och i fortsättningen ska jag lyssan mer på min kropp   


   


Blev först klar på fredagen. Blev ett projekt med förhinder men nu är det gjort och jag kan börja ägan mig åt lata dagar.....nj lata och lata   




                                                  
   Stay safe / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards