Alla inlägg den 5 juni 2015

Av manhofs - 5 juni 2015 01:12

Idag fyller min lilla Gucci 11 år     


 


Perre och jag var på lantbruksmässa i Roskilde när Lena ringde och meddelade att Diwa fött 8 st valpar, 4 hanar och 4 tikar. På vägen hem igenom Sverige stannade vi till och kikade på kullen. Ja det var ju  inte så mkt att titta på men jag älskar att föja dom små liven och åker hellre en gång för ofta än för sällan.

 


Mamma Barvatorps Diwa.


 


Pappa Task von Haus Melinda


 


Valparna 3 ve, Vem skulle bli min ? Jag valde som nr 2 bland tikarna och den som Annki valde kikade jag aldrig på för den var störst och jag ville ha en liten tik   


 


6 ve och jag hade valt med hjärtat och Gucci skulle kom hem till Haninge   


       


Dixie och Gretzky släppte inte till direkt men snart blev dom 3 amigos och höll ihop i vått och torrt   


   


Haha det var nog inte vad Peter och Lena tänkt sig men ngr utställningar har hon varit på   


 


Hösten 2004


 


Hösten 2005.


       


 


Väldigt månag priser har det blivigt igenom åren men hennes gnäll sätter stopp för lydnanden tyvärr. 2 cert i spår. Jag tycker hon är så tapper och kämpar på även om hon inte är så förtjust i att tävla. Hennes nerver pallar inte med tävling utan på träning kommer hon mer till sin rätta.


 


Min lilla Diamant är en otursfågel och höll på att förblöda då hon skar av sig handleden. Sedan har hon haft många många skop av Borelian och väldigt ofta problem med sin små öron. Dom är så trånga så hon får jätte lätt öroninflamation, vilket ledde till blodöron på båda. Eftersom hon löpte 4 gånger / år lät jag kastrera henne.


   


2010 badade jag och hundarna ute vid Häringe slott då en gädda högg Gucci i ljumsken och vi fick åka in och sy. Hur många har sådan otur ?


 


Men min trognaste vän är tapper och repar sig alltid snabbt.

Det går inte att tro att Guxxi fyller 11 år idag. Hon hoppar högt, hon bär tungt, hon är den piggaste oavsätt värme och återhämtar sig väldigt bra efter ett hårt fyskpass. Jag letar hela tiden efter tecken på att det är dags att dra ner tempot och låta min gumma blir old lady, men det stunden är inte här en. Ni skulle se henne inne på plan, jag tror ingen har skådat en piggare 11 åring och jag ska faktiskt se om det kan finnas ngn mindre tävling som skulle kunna passa henne i elit spår. Hon har gjort så många fina sph under det här året så jag tycker det vore roligt att komma ut och prova ytterligare en gång.



 

Dra i skidor är de roligste hon vet...matte med så snörika vintrar är vi båda överlyckliga.


 



Grattis min trognaste vän och tack för underbara 11 år. Hoppas vi får dela ngr år till ihop   

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards