Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Projekt.

Av manhofs - 15 maj 2015 07:15

Projekt efter projekt betas av och listan borde bli kortare och kortare   MEN ngn liten ADHD person är där när jag sover och skriver ner nya saker så listan verkar aldrig ta slut  


Tänk att högen med virke som kom från taket när jag rev mitt hus är nu borta. Bara en sita vända till återvinningen med sista brädorna. Känns nästan lite tomt att inte kunna såga ett par timmar varje kväll och bära ner i släpet. Konstig t att man kan sakna en syssla som jag i början nästan grät över.


   


Takstolarna ligger under plast och dom skulle bort.


                       


Tar ju lite extra tid när flocken ska puffa och knuffas, visa upp bollar och hångla, men vem har bråttom   


     


Porsche undrar vart högen tog vägen?  Kan matte trolla   

Sista lasset är packat och väntar på transport, ett projekt är äntligen i land, tog bara 1,5 år längre än planerat   


     


Ett annat projekt jag gärna skjuter på är att tvätta växthuset. Hua vad skitig man blir och kallt smutsigt vatten rinner överallt    Men det blir så fint och glänser så när man är klar.

Fönsterna på huset skulle med tvättas men det fick bli Bosch och Susan istället för Rut denna gång   


 


Premiär med gräsklipparen och iår blir det ABSOLUT en ny. Delar trillar av i ett och framdrivningen är trasig så det är för tungt att klippa nu    Har ju tänkt köpa en ny i 2 år men den som spar den har… och ont i axeln   


   


Våra Svenska körsbärsträd blommar men det skiter väl alla i   

Vänta bara när gulingarnas körsbärs träd blommade i Kungsan, hela fb svämmade över att selfi på kreti och pleti som skulle dit och fota sig (jag hann aldrig in   )


Plockade även fram mjuka borsten, en sexig kort kjol och pollinerade mitt persikoträd med sensuella rörelser. Nu hoppas jag på att min kärlek ger frukt… bokstavligen talat   


                         


Ett annat efterlängtat projekt är att fälla ytterligare ngr träd uppe i min skog, dom som tar kvälls solen. Ett var ruttet och kunde gå av när som helst.  Det störda var att grannen gick över till företaget som sågade och tyckte jag skulle fälla flera träd för dom kunde falla på hennes hus. Hon borde nog kolla upp på sina egna träd istället för att tala om vad jag borde göra. Dom höga träden som Ni nu ser på bild står på deras tomt och kan falla över mitt hus.


     


Mina sten projekt går sakta framåt. Insåg att dom enda stenarna som är ngt att ha måste vara så pass stora så att jag max kan bära 2 st åt gången    Annars försvinner dom i högen. Men Rom byggdes inte på en dag, detta kommer nog bli ett flerårigt projekt som får växa fram.


Ska bara ha runda stenar där nere, uppe på vallen kommer ngt annat men det ska bli kalt, lättskött och lite att vattna.


    

Avslutar med ett projekt som skänker mig en enorm glädje.

Trogna läsare har träffat bordell mamma som vi håller så mkt av i Thailand    Hon virkar halsdukar, mössor åt oss så att vi inte ska frysa i Sverige och varje gång vi reser blir hon så ledsen. Iår fick vi varsin en sten som hon påstod var väldigt ovanlig i Thailand. Hennes flickor blev gröna i ansiktet av avund   och vi så lyckliga. Tänk vilken fint gåva. Värdet bryr jag mig inte om, glas eller inte, handlingen gjorde oss så glada och varma så inte ens en diamant hade betytt mer. Min är rosa men det syns inte på bilden.


Lämnade in den till Steve med en guldring jag fick av älskad vän och han gjorde en vacker guldbelock åt mig. Nu hänger den runt halsen och varje gång jag ser den blir jag lycklig och full av glädje. Två presenter av två avhållna människor blev en och istället för att ligga oanvända i en låda nu används     




                                                  
     Thats all folks / Susan


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards