Alla inlägg den 1 maj 2015

Av manhofs - 1 maj 2015 09:00

Dagarna rusar iväg likt vatten i forsen och tiden rusar iväg. Nyss planerade jag Nyårsschema, nu är det dags för midsommar schema   

 Önskar mig hela tiden lite ro, ngr lata dagar i soffan med en go bok   eller TV men det får vänta.


Tur och otur, medvind och motvind färgar livet i blandade nyanser och tråkigt är det minsta man kan säga att det är.


Det började med att vi vann en säljtävling syrran och jag som Kopparberg ordnade och var en av de lyckliga som fick åka upp till sälen    Det var det finaste jag vunnit genom att kämpa, att vinna på spel är ju tur.


  


Kopparberg stod för tågbiljetter och en hyrbil som väntade i Mora så det var riktigt lyxigt att ta sig fram i Sverige på en räkmacka   


     


Skulle möta syrran kl. 9.30 på centralen men hamnade i årets värsta morgonkö med bilen. Tågen gick kl. 9.45 från spår 6. KL 9.28 svängde jag av på Ölandsgatan. Panikparkerade bilen och rusade ner i tunnelbanan. Syrran hade sms vilket spår och hur jag skulle kuta och kl. 9.43 rusar jag in på spår 6 och ser en orolig syster vinka   


Jag svär att hade en talang scout från NFL sätt mig på centralen hade han draftat mig utan att blinka. Vågar knappt närma mig centralen än och förmodligen hänger det bilder på mig med ” Most Wanted ”  

 Men jag hann och borde hamna i Guinness rekordbok med det rekordet. Fick jag ngn P- bot? Inte ens det så Fru Fortuna spelade mig i handen ännu en gång   


                     


Tränar, tränar och tränar med flocken och det känns så himla bra på träningarna med gruppen. Arla morgonstunder i spårskogen med frukost och likasinnade vänner gör dagen fantastisk.


  


Men på tävling får jag inte till det och vi fortsätter att inte komma runt på spåren   


Elit spår Katrineholm för 2 ve sedan.


         


Dåligt spårpåsläpp och sedan gasade hon på. Enligt tiden och de två pinnarna som hon plockade befann vi oss på rätt håll och vi kom fram till mottagaren men pinnarna verkade hon skita helt i.

Som om jag inte var tillräckligt ledsen som det var pajade min kamera, Nja den dog helt enkelt och gick inte att laga   så det slutade med att hosta upp ett par tusen för en ny. En olycka kommer sällan ensam   


     



Det roligaste efter hundträningen är trädgården som det fullkomligt exploderar i nu. Jobbar ute tills det blir för kallt på kvällarna eller mörkt. Fick upp klockan jag målade om förra året och körde iväg ytterligare ett lass med sopor. Mysigt med en väderkvarn som snurrar i vinden dessa blåsiga dagar.


             


Magnolian, forsythia och persikoträdet står i vacker blom nu.   


   


Bredvid huset trängs vitsippor och liljekonvaljer kämpar sig upp.


               


Runt växthuset och i växer det så det knakar och som tur var har inget dött. Har iår ett bananträd och kronärtskocka på prov. Får se om det blir ngn skörd   


     


Ha ha liten sockerbit tycker hon ska vara med på bild   


 


Fick tråkiga besked av läkaren. Han undersökte min högra axel med ultraljud och satte 2 härliga sprutor med kortison    En i själva axelfäste vilket är smärtsamt som det är. Sedan körde han ner nålen mellan fästet på nyckelbenet och axeln och då trodde jag att jag skulle tuppa av    På måndag ska jag göra magnetröntgen men det kommer att bli operation. Blev så ledsen så jag festade till det med bäst föräldrarna, sorger ska man ju dränka...


   


Hela högen av gammalt virke från när vi rev mitt gamla hus måste nu köras bord. Dom är för långa för mitt lilla släp så varje kväll får jag står och handsåga itu så mkt jag orkar innan jag åker till tippen   


     



Har återställt mitt stenland som blev förstört när vi la plattor i höstas och planterat lite Alovera. Dom trivs jätte bra i soliga torkan och spred sig förra året.


   


Nu håller jag på med entrén. Vill ha spartanskt och enkelt utan att behöva gallra och klippa. Bar t.o.m hem vackra stenar från Åland i rött. Har faktiskt fått pippi på sten för när jag spårade med Lizzie i går kväll hittade jag två vita stora stenar som jag konkade med mig till bilen   


Avsluta den lång blogg för dom som inte ännu har somnat   med ngt helt otroligt roligt. Som trogna läsare vet rev ju kommunen min häck. Jag vägrade att skriva på ngt papper på att dom fick göra markinlösen för nya vägen innan dom skrev ett kontrakt med mig där det framgick att dom inte fick såga ner buskar/ riva staketet utan att ersätta det med likvärdigt.

Åren har gått och inget har hänt    Tänkte faktiskt ge upp ett tag men mailade envist vidare. Förra veckan kom ansvariga ut och tittade på min häcklösa tomt. Dom hade foton på hur det såg ut innan. Jag hade oxså fotat hur det såg ut innan   


Igår fick jag besked att dom kommer att ersätta mig och när jag såg summan höll jag på att trilla av stolen av glädje. Herre gud det kommer att underlätta mkt för mig och jag har nu råd att göra lite andra jobb. Det lönar sig att vara noggrann, att dokumentera allt med bild, att spara mail och framför allt vara envis. På söndag ska jag fira ordentligt     


 Tja livet består av vinster och förluster och så lite mitt emellan som 3:e platser   

Kämpar man på och har kul vänder vinden och framgångar går att skörda. Om inte på tävlingsplan så garanterat i trädgården.



                                       Trevlig helg kära läsare/Susan   


Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards