Alla inlägg den 8 mars 2015

Av manhofs - 8 mars 2015 19:51

Dagarna rusar fram och tiden går    Blev ju ingen mer vinter och endast tvår fjuttiga pass på skidor blev det innan jag idag packade bort mina skidor med en tung suck, hur kan tiden gå så fort   



 


När jag ritade mitt hus var jag tvungen att rita in ett vad man idag kallar teknikrum. När jag var liten hette det pannrum men tiderna ändras. Bergvärmepump, central damsugar, fiber, el och teknikskåp ska samsas och husbyggarna ville strö ut lite apparater överallt. Nej nej   där ska jag ha min snickar bod. En vrå dit jag kan sitta och laga, bygga och måla mina små projekt utan som förr behöva plocka undan allt från köksbordet när man var tillfälligt klart. Killarna fick smacka ihop all teknik på en vägg och så fick jag plats med mitt gamla köksbord, stol och prylar att mecka med   


 


Jag har en riktig snickarbod på tomten med det är ju på vintern man är som aktivast i sin källare så jag har börjat bära in verktyg efter verktyg och vartefter hyllor kommer upp fylls det på.


Det är som själva fan men lånar man ut ett verktyg till en hantverkare får man stå och spana om man vill ha tillbaka dom    Annars försvinner dom in i deras låda   


He he   mina lila verktyg får jag dock ha i fred. Inga killar vill låna lila verktyg .Inte heller mitt vattenpass vill ngn ta i    Visserligen är den från Hedenhösarnas tid men det fungerar ….och ingen vill sno den   


   


När jag tömde vinkällaren hittade jag en klocka som jag fick av föräldrarna. En gång en glänsande pjäs som i många år visat vad klockan var, nu blått ett minne av sin skönhet   

Tidsoptemist som jag är plockade jag fram mina verktyg och började tvätta, tvätta och tvätta lite till, sedan putsa innan jag började måla med hammarlack.      

 Planen var att inte måla över det i guld.

  Det var för pilligt för mig med dåligt tålamod att hålla på med, men sedan for målardjävulen in i mig och innan jag han reagera var hela skiten vackert svart   


   

Tog ju bara 2 dagar extra att sitta och pilla med guldfärg i 2 vändor men efter lite psyk bryt och lugnande medikamenter blev den klar   


   


Väldigt nöjd måste jag säga och klockan skiner som i forntida glans. I ytterligare många år kommer den nu att tjäna sitt syfte och se till att jag…i bäst fall kommer i tid   


 


Men för en liten tidsoptemist hjälper inte ens alltid den vackraste klockan.





                                                  
               Stay safe / Susan   



.


Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards