Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Träning.

Av manhofs - 22 januari 2015 07:30


Har en längre tid funderat   på att börja med en ny träning men har inte kommit på ngt som lockar eller passar då jag bara kan närvara varannan vecka. Har inte lust att betala för en full kurs när jag bara kommer halva   


Vill helst göra ngt som hundarna kan hänga med på nu när det är vinter och dom inte kan vara i hundgårdarna så mkt. Tycker dom är tillräckligt mkt ensamma när jag jobbar så när jag är ledig är jag helst med dom. Skidåkning verkar ju det tyvärr inte bli ngt av med i år   Men jag traskar på med min stavgång och det är faktiskt väldigt nyttigt för stora delar av kroppen.


   


Har funderat på att köpa en tränings dvd att ha på Tv:n men nu har jag funderat i 3 år utan rulle, men har köpt matta och vikter   


 Gnällde lite lamt i lördags kväll för en stamgäst som tränar om att det var så svårt att hitta en bra film och på 3 röda googlade han fram Bob på CDON   



Tänkte för mig själv när jag beställde den i lördags natt att det förmodligen skulle dröja 4-5 ve innan den dök upp i brevlådan    Jag menar både kattluckan och nya mobilerna har jag fått maila, ringa och tjatat på så en tramsig rulle skulle nog ta minst lika lång tid trotts utlovad kort leveranstid   


Måste ju säga att jag blev jäkligt paff då den kom i lådan i måndags   , måste vara nytt rekord.


Nu jäklar skulle det tränas   och flåset jobbats upp, träning för nybörjare, den kör jag nog 2 gånger   


 

Att ha med hundarna när matte tränade sket sig ju direkt för både Gucci och Lizzie tyckte det var jätte fina 2 kg apporter som matte lagt ut. När jag lyckats få tillbaka mina hantlar och torkat av slemmet tyckte L att min träningsmatta var en skön bädd. Värst blev det när Bobban fick för sig att jag skulle hoppa och skutta som en tok, likt en väderkvarn som försökte lyfta    Båda hundarna hoppade i glädje på matte som måste ha blivit totalt galen av TV programmet, så det slutade med att dom blev förpassade till hundrummet   


Nybörjare och nybörjare…..när det var 31 minuter kvar började jag fundera på syrgasmask    Inte fan visste jag att man skulle hoppa och skutta som en jäkla dåre, hur dricker man då sitt vitt vin?


Reagerade på gruppen som är med i rullen för nybörjare. 2 tjejer som förmodligen betar gräs till föda utan ett hekto fett på kroppen och under 45 min ler dom inte en gång, öppnar munnen för att stånka eller andas eller ler. Jag skulle kanske inte heller le med den bysten och jag blev lite orolig att även mina skulle krympa ner till storlek 0    Jag menar mindre än en hand full skulle kännas tomt   


Envis och tjurig som jag är kämpade jag med så gott jag orkade men det var långt ifrån vad dom i rullen gjorde. Var tvungen att vila, köra utan hantlar och försökte få luft   


Övningarna var lite tjatiga kan jag tycka och vem har hittat på ”plankan”? Vilket jäkla tortyrmoment, det måste ha varit ngn som jobbat på ett Nordkoreanskt fångläger som hittade på plankan. Och armhävningar? Är inte det totalt ute att hålla på med armhävningar. Det körde man ju med på 70-80 talet   


Gjorde ju generalfelet att ta ut mig för mycket för det var Bobban bra på, kom igen nu bara 5 st till… Kom knappt upp från wc stolen efteråt och med darrande muskler funderade jag på att ringa ngt företag som sysslar med tunga lyft och fråga om dom kunde köra förbi och baxa upp mig.

Värst var ju att jag inte ens orkade ta mig upp ur TV soffan för att hämta ostkrokarna   


NÄ den där djävla Bobban vet jag inte om jag tar fram ur skåpet igen, idag är jag ett vrak och de värker på ställen jag glömt bort jag hade   


 


Skulle ha hållit mig till snöskottningen. Ett pass igår, i morse och nu ikväll. Blötsnö så det är extra tråkigt. Skulle jag kunna åka skidor skulle jag inte gnälla så mkt men det bara smälter undan och blir aldrig ngt före i 08 land   


 


Tog även tag i hund träningen och ikväll var det första passet. Snöstorm och vinande vind ute men skönt inne. Klädde mig faktiskt för varmt och fick ta av mig.

Körde plasliggande i grupp med 3 10:or trotts att snön rasade från tältduken låg lilla Lizzie tryggt.

 


Första gången sittande i grupp. 10 Gucci / 0 Porsche. Lizzie satt riktigt bra men hon blev lite osäker när jag hela tiden fick ta upp P men det slutade mkt bra och hon verkade förstå vad det går ut på.


 

Körde igenom alla 3 och det var ingen som glänste direkt men det var ju första gången på länge med lydnad så jag gjorde det lite roligt.


   


En av hundarna tjuv kikade hela tiden och tyckte att all tid var hennes, men jag säger inte vem för vi skvallara inte på varandra   


 


Måste få till Lizzies vittring och ska kolla efter privatlektion, har ingen bra ide kvar. 1 timme gick alldeles för fort, men underbart är kort. Dags att gå ut och skotta igen. Gratis och bra träning och hundarna kan vara med   





                                                  
                Ciao / Susan


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards