Alla inlägg den 20 januari 2015

Av manhofs - 20 januari 2015 21:10

Har funderat en längre tid på att montera in en kattlucka till katterna som ska sitta i hundrummet. Egentligen gillar jag inte kattluckor men reser man så är det skönt att vet att dom kan gå som dom vill istället för att jag ska lämna bort dom   


Men det är lätt att få in andra katter i huset som markerar revir genom att pissa ner    eller så släpar katterna hem halvdöda djur som sedan kan gömma sig inne. Därför blev valet i hundrummet. Kommer det in ngn annan katt än våra får dom ta sig förbi hudarna   dessutom så går luckan att helt låsa med en skiva så dom kan inte låsa upp den när jag vill ha låst.


   


Pentti och jag slog våra kloka huvuden ihop    och kom fram till att montera en ynka kattlucka kan knappt ta 2 timmar… med fika    så i lördags kl. 10 satte vi igång.

En mycket tydlig och enkel bruksanvisning fanns med men inte ens den ville ngn titta på, för hur svårt kan det vara   


       


Tiger strök runt med förfärad min    WTF händer med dörren   


Hade man nu velat använda den färdigutklippta mallen jag klippt ur   hade det nog tagit 2 timmar, men den behövdes ju inte så det sågades och sågades medan tiden gick   


     


Låst lucka innifrån som ingen kommer att kunna öppna med små vassa klor   samt öppen lucka.


 


4 timmar senare var vi klara efter lite svett och tårar    . Skruvarna var ju med för korta så vi fick åka och köpa nya mitt i prossesen. Jo visst det hade vi sätt om vi måttat innan vi sågade hål i dörr jäveln, men det måste ju vara lite spänning med   


   


Kan ju inte påstå att det var en uppskattad present   utan nu pågår träning av att använda kattluckan. Det innebär att jag pressar igenom motsträviga feta katter genom ett litet hål medans dom helst vill fly till skogs    Ja ja dom använde ju kattlucka i förra huset så när det väl blir kallt kommer dom nog in den rätta vägen.



                                                  
             That's all folks / Susan   

                                                  
     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards