Alla inlägg den 16 januari 2015

Av manhofs - 16 januari 2015 00:30

2015 har startat med en rivstart och många nya projekt, äventyr och resor är på G   , men som Mamma säger" ingen knackar på din dörr"  utan det gäller att planera om det ska hända ngt   och planera är jag mkt bra på.


 


 Vi började med att bjuda ut våra föräldrar på konsert i söndags som julklapp. Vi tycker det är roligare att göra saker ihop istället för presenter. Konserten var över förväntan och jag tycker vi hade en helt underbart trevlig och rolig dag ihop. Dessutom blev det en selfi på familjen Flinta   


 


Tänkte jag skulle slippa bråka om både det ena och det andra detta år, dessutom sakar som jag måste betala dyrt för men WTF, lika bra att hålla uppe blodtrycket och köra på   


Började med nya vägen som kommunen har byggt, som jag måste betala ca 350 tusen kronor för   

Trogna läsare vet hur mkt problem jag har haft under 2 års tid med översvämningar och det sista dom gjorde var att göra iordning diket, vilket gjorde att det blev mkt bättre. Men det blir fortfarande stopp utanför min uppfart från vägen som är bygd rakt över vägen. Allt vatten rinner rakt mer till mig med en pool som följd. Nu har det varit varmt/kallt och sjöar av is har billdats som sedan alla kör upp. Det blir höga kanter och åker jag ner där kommer jag knappt upp på iskanten utan däcken slirar runt. I måndags natt efter jobbet surna jag till ordentligt då jag höll på att få ringa bärgare. Bilen slira hit och dit men jag kom inte upp ur hålen   


Skrev först en argt mail   till kommunen på måndag natt som jag raderade    

På tisdag skrev jag ett trevligt men nu började det smälta upp och problemet var inte lika aktuellt. Döm om min förvåning när jag fick ett mkt trevligt snabbt svar där dom dessutom erkänner det vi alla hävdat, vägen borde göras om. Dessutom fick jag 2 kontaktnamn på personer jag kan ringa om jag får mera problem   


       


Utklipp ur deras svar :

Hej Susan
Vår vägmästare var ute och tittade på plats. Han är klart bekymrad över läget. Det är dessvärre svårt att lösa problemet.
Det kommer förmodligen att krävas en ombyggnad av vägen för att kunna ta hand om och leda bort dagvattnet.
 
 
 
 

Den 21:a nov köpte jag 2 nya Iphone 6 på företaget    I alla år har vi varit kunder på Phonehouse och varit mkt nöjda, men eftersom Tele 2 är trevliga kunder till oss tänkte jag vara det mot dom… dåligt tänkt   


Lurarna skulle komma innan Jul men icke sa Nice. Inet heller till Nyår. Försökte maila kundtjänst men se Tele 2 är förmodligen det enda företaget 2015 som inte har en kundtjänst man kan maila    Prövade att ringa 3-4 gånger men det är upp till 40 min vänte tid på kundtjänst   


Var förbi affären i Port 73 2 gånger men du får stå där med & vänta i 40 min och det har jag inte tid/tålamod till .


Igår var jag kl. 10 prick i affären och efter 47 min kunde jag gå ut med 2 nya lurar och lite kompensation. Posten hade skickat tillbaka avin till Tele 2 och dom orkade inte skicka en ny, men lurarna hade funnits sedan ve innan Jul   


   


Uppenbarligen gjorde vi ett grymt bra jobb när vi grävde ut och isolerade för växthuset   

 Klev in där igår av en slump och vad skådade mitt vänstra öga   ?

Persilja, vitlök och rosmarin som växer    


       


Porsche mår så bra och har återhämtat sig bättre än vad jag hade kunnat hoppats på. Stark och pigg med en förnyad livsglädje och energi    Självklart har jag inte provat på ngt kryp/hopp utan nu bygger vi kondis och muskler samt trappar upp med stunder då hon får vara lös i skogen. Det är det som var värst förut.



  

Nybyggt ridhus   

  Varmt rum .

     

Fik såklart     


Har även blivit medlem i Vendelsö ridskola igen. En klubb jag varit medlem i så länge jag kunnat minnas. En plats som fylld barndomen och ungdomen med många roliga minnen och stunder   

Här kommer jag tillbringa vintern/höst träningen.  En hel timme 1 g/ ve ensam med tid träna alla mina 3 hundar.

 Visst det är kallt och inte som i en varm hall. Men som häst/hund tjej tål jag kyla och ser verkligen fram emot att ta tag i mina nya mål   

Kommer även att vilja träningstävla där så finns det intresse kanske vi kan dra ihop ngr st en dag.

Då och då kommer jag hyra det dyrare stora ridhuset för att lägga fokus på framåtsändande   


Dame det här kommer bli roligt   och det känns som om jag verkligen har sparkat igång skåpet.

Vem vet ? Det  kanske slutar med att gumman hamnar i sadeln igen   



   


                                                  

                   Ciao / Susan    

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards