Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Bokslut.

Av manhofs - 12 januari 2015 23:10

Så har ytterligare ett år förflutit och min vana trogen är det dags att sammanfatta ett bokslut. Eftersom man inte fotograferar dom negativa sakerna i livet brukar det sluta med att jag tänker ”det var ju inte så tokigt som jag trodde”, men minnena sitter som små taggar och jag kan måste säga att jag är glad att det nu är 2015 och att årets som var arkiveras.

Förra året satt jag i samma sits med en Porsche som iår, hon skulle rehabiliteras efter sin kastrering och samma tanke infann sig då ” nu är allt elände över och jag ska blicka framåt mot nya friska mål.


Hundarna !


 


Medan P sakta tog sig tillbaka ägnade jag och 2 amigos oss åt vinterkativiter.



 

         

   

Fikat fick hon vara med på   

Har man 3 hundar kan man ju köra en annan så Gucci dammades av och kom till start i elit spår efter bortlottning på bortlottning   


     


Årets enda start bjöd på en 10 i upptag men inget slut efter mkt bra spårarbete men 6 pinnar. MKT surt sa räven och åkte hem. Det var den enda tävlingen vi kom med på under hela året förutom i Gävle men där fick vi ju inte starta.

Även Gucci behandlades för ehrlichias och fick börja ta medicin mot inkontinens på ålderns höst   


Har man nu tre hundar borde ju ena gå bra    Är faktiskt förvånad över att Lizzie gått så bra trotts alla sina sjukdomar. Även hon ehrlichias på våren sedan efter mkt strul och undersökningar lungmask som satte ner hela hennes lilla kropp i ett eländigt skick utan päls. Mentalt gick hon även ner sig och det tog lång tid innan hon åter var sig lik   


             


I lydnandscupen på Åland kom hon i klass två på pallen både på lördagen och söndagen . Dag två höjde hon sig faktiskt vilket jag alltid tycker är roligt. Oftast brukar hundarna gå ner sig dag två men aldrig mina. Dessutom slutade vi som 2:a i cupen vilket glädje mig och gav förnyad kraft åt träningen   och en önskan om att segra.


       


Högre spår i Tranås med 502 poäng utan uppflyttning och en andra plats. Åkte vidare till tjotahejti och gick vilse i bushen innan vi påbörjade den långa färden hem   


     

Högre spår i Botkyrka och denna gång var poängerna på min sida i lydnaden trotts att Lizzie nollade inkallningen då hon tycket matte gick för långt bort   och gick efter… smög efter   


 2:a igen….men glädjen var enorm   

       


Slutade året i Nynäshamn med en dålig tävling men vi fullföljde och blev GK i eliten. Lizzie var nosig och som Ni kan se totalt ofokuserad i lydnaden, kände inte igen min hund på plan och årets tävlingar slutade utan en enda första placering   

Sämst tävlingsåret sedan jag började tävla. Även fullt av brutna spår tävlingar och dyra veterinärbesök och mediciner  


Resorna !


       


Syster och jag   fick två underbara veckor i Thailand   


               


En fantastisk livsresa till Island där vi firade min 50 års dag     


  

 


Årets sista resa ihop blev en rolig kryssning till Helsingfors och lite shopping     



Arbete !



Projekt efter projekt har jag satt tänderna i och jag kan bara mycket nöjt vandra runt i min trädgård och njuta av vad jag åstadkommit   , om än med sliten kropp   


                     


 

Flyttade växthuset   


   


Fyllde upp slänten.


               


Fyllde upp, planterade och stensatte slänten på andra sidan.


   


Lät flytta in staketet på min tomt.


 


Bråkade på kommunen så att dom ordnade diket dom förstörde tidigare   


 


     


La plattor.


   


Fixade en till gång som grusades och stenlades.


   


Byggde en stentrappa och stenlandskap.


   


Fixade dammen.


      

 


Byggde flera stenmurar och planterade.


       


Blev sur på kommunen som snodde mina tujor så jag pallade tillbaka dom   


                         


Slipat, oljat och målat så penseln blöder i handen.


     


Grillat en hel del och rev trappan som var rutten och planterade istället.


   


Efter 1 års tjat fick jag kommunen att hägna in min tomt igen.


   


Lät renover skorstenen.


     


Satte igen grunden.


         


Satte igen diket, flyttade staketet och sågade ner träden.


   


Lät plattsätta.


                 


     


Tog tillvara på trädgårdens skatter.


Nöjen !


   


  


                     


Bra fiske   


     

 


Hemma läger på Tyresö Bk.


             


Hyrde stuga i Enköping. Bra hundträning med värdelöst fiske   





That’s all folks, året 2014 som jag valt att dela med mig av.




Som vanligt inleder jag 2015 med högt tempo, många planer och roliga saker på G. Tänkte försöka ägna mindre tid åt jobb i år och mera tid på tävlingsplanerna med hundarna. Ska även försöka hitta ngt spårläger då Lizzie behöver lite utmaningar för att bli spår säkrare.  Men som vanligt blir det inte alltid som man tänkt sig. Blickar nu framåt och hoppas på ett bättre och framgångsrikare 2015   





                                                  


                                                  
                          Kram Susan   



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards