Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Julen 2014.

Av manhofs - 28 december 2014 00:00

Då har jag kommit hem efter första arbetspasset efter jul och undrar vart tiden tog vägen?   


Så länge har jag hållt på och pyntat och planerat, slagit in paket och lagat mat och så är allt redan över   


         


 Jag som skulle vara ledig i hela 4 dagar, känns som en pisspaus i skidspåret, innan jag han bli kall var den redan slut   


 


Min lilla rödtott undrar VEM i hel..e   som öppnade alla hans roliga paket som det var så skönt att sova bland   . Ja det undrar jag med     


     



Jag åt trillingnöten   



   

Mammas fantastiska Creme caramel     

 


Julen 14 blev en underbar fridfull och god Jul med många ädla droppar som rann ner i strupen bland nära och kära, släkt och vänner, på Svenskt, Tyskt och Finskt vis     


                   


Tillbringade ett par timmar i trädgården varje dag med flocken runt fötterna. Finns alltid ngt att pula med och är jag tråkig så letar flocken efter grävlingen som har ett stort bo på min tomt och tydligen stack upp sitt trynet av avtrycken att döma. Föll ju till min glädje mer och mer snö så för var dag blev det både kallare och vitare   


                   


Tisdag.


       


Torsdag.


                   


Och morgonens timmar från skogen    Porsche fick springa lös för första gången på 6 ve och tror Ni hon var lycklig. Bara en kort stund men hon blev så glad och for runt   


Nu hoppas jag det här året snart tar slut. Ser fram emot ett mkt lyckligare och friskare år än vad skitåret    2014 varit. Tyckte 2013 var hemskt men detta var värre    Ja ja det blir ju sällan som man tänkt men innan jag säger hej då 2014 ska jag visa hur mitt Sten-projekt slutade.


                                                  
          


                                                  
                     Take care/Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards