Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Tröttmössa.

Av manhofs - 13 november 2014 07:30

Hej blogglovers,

Har egentligen inte så mkt att skriva om idag. Mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem. Dessutom grått, grått, grått varje dag som avlöses av regn. Nej man kan bli trött i mössan för mindre   

Men det kanske finns ngn läsare som har lika tråkigt som jag och orkar plöja igenom dessa helt ostrukturerade rader utan mening   

Dimmhöjda hundarnas dal   


   


Piggade upp mig själv genom att spänna på mig pannlampan och börja montera mina ljuskedjor. Ska tända dom till helgen men just nu skiner små granar. Är så less på alla dessa traditionsbundna som inte inser att tiderna ändras och dagens ungdomar skapar sina egna traditioner, som Halloween. OK att vi inte firade det när vi var unga men att spotta och spy galla över vad visas kallar ” Amerikansks kapitalist tradition” tycker jag är löjligt. Räcker väl med att man väljer att själv inte pynta och köpa Halloweenpumpor och är man på riktigt jävla grinigt humör kan man ju hota ungarna med spö   när dom knackar på för ” bus eller godis”   


Är man så jäkla traditionsbunden kan man ju kasta bort sina mobiler med och köpa en gammal kobra och ringa ifrån, titta bara på kanal 1 & 2 fram till kl. 23 och släng fjärkontrollen, för det gjorde man ju med förr.

Nej jag tänder mina ljusslingor när jag vill för det gör mig glad och piggar upp i mörkret. Kom precis hem från en hundpromenad och upptäckte aven sjukt att 3 st grannar redan tänt upp sina   


 


Påbörjade att klä bockarna Bruse i söndags men till min förtvivlan upptäckte jag att ena bocken nog har kilat vidare    Ingen ide att ringa Bagis men Perre kanske  kan mecka ihop min trontjänare    men den såg ut att vara helt morte där den låg med bena i vädret   


 


Naken och ogenerad står den där med ett löjligt blad kvar högst upp.


 


Det tråkiga med mörkret är att jag inte kan vara ute i trädgården så sent som jag vill, trotts belysning och pannlampa    Gillar att läsa men det är svårt med Tiger. Han gillar inte böcker och river på bladen, kikar upp underifrån och uppifrån så boken välter, ja han blir som den där envisa hackspetten på kalle ankas jul ni vet. Men nu har jag upptäckt ljudböcker och är helt torsk. Dessutom kan jag springa runt och fixa saker medans jag lyssnar    Lyssnar just nu på Jussi Adler-Olsen för första gången och gillar humorn i boken, kommer definitivt hyra flera. Men den bäst jag lyssnat på som berörde mig otroligt mkt är Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones    Han har skrivigt 2 böcker till som jag bara MÅSTE läsa, Fatimas hand och Barfotadrottningen.


       


Bar in alla blommor för ett tag sedan som redan var nerklippta inför vintervilan. Trodde inte mina ögon när jag såg att alla har satt skott, fortsätter ge chili och blommar igen    Även 3:e gången denna trumpetare blommar   

Sista kraken till totempåle är spikklubba som jag är lite torsk på. Denna lustiga växt tänkte jag prova att övervintra. Dom verkar älska hundrummet men det är väl mkt fukt där från hundarna nu när det regnar jämt   


     


Man bor ju inte på landet längre och denna vecka har det varit 2 husleveranser. Tur att jag byggde mitt hus högt upp. Kommer att komma 30 st hus till inom ett år förmodligen. Kommunen lovade att det skulle styckas i stora tomter för att bibehålla det lantliga läget, nu är dom nere i 575 kV tomt     


   


Kommer inte att se alla dessa hus när träden är gröna, men nu är det roligt att se dom växa fram likt svampar ur jorden. Kommer nog bli mkt gnäll på hundskall men det är jag beredd på och har redan hängt upp insynsskydd till hundarna. Dom har även börjat vänja sig och skäller inte lika mkt längre. Alla gamla grannar tycker det är bra med vakthundar och uppskattar dom, men en ny är inte lika impad som bor närmast. Läste dock om ett predikat fall i somras där grannarna fick acceptera visst skällande mellan kl. 07-22   




                                                  

                                                  
                                  Bye bye / Susan   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards