Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av manhofs - 25 oktober 2014 23:45

En härlig vecka är slut och mkt har blivit gjort. Vädret har ju inte varit så roligt, snarare riktigt skit tråkigt    men det är bar att klä på sig. Vill hinna få så mkt som möjligt gjort innan frosten slår till och sätter käppar i hjulet   


   


Klippte ner och grävde upp allt det sista av föda och satte in i vinkällaren   


   


Rensat alla plättar från ogräs och rensat ur så det är roligare i vår att börja med vårbruket   


     



Nackdelen med mkt skog är att det blir mkt löv.  Klippte ner gräset en sista gång och lät allt ligga kvar som näring till jorden. Fy leda vad jag är sur på min gräsklippare   och det är banne mig sista turen vi tog idag. Det ramlar av tillbehör varje gång jag kör den och automatiska frammatningen har varit trasig i 2 år. Det blir alldeles för tungt att putta runt på den nu. Normalt om jag pinar på tar det 45 min att klippa, nu är jag uppe i en och en halv timme    Måste investera i en ny i vår.


               


Har blivit många timmar hundträning denna vecka och jag har farit kors och tvärs till olika skogar med blandade resultat. Är främst spåren med Lizzie som stör mig    Vill känna mig trygg att vi kommer runt ett spår men hon far lite hit och dit utan att jag vet vad det är som gör att hon släpper spåret. Däremot lydnaden med träningsgruppen var rolig och hela ligan gick väldigt bra ute i Nynäshamn i fredags   


Imorgon ska jag vara budföringsmotagare på klubben samt skrivare till appell spår. Ska bli riktigt roligt att se blivande stjärnor komma ut på tävlingsplanen   


Dessutom har jag startat upp eyy nytt projekt men mer om det en annan dag   



                                                  
          Over and out/Susan


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards