Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av manhofs - 12 oktober 2014 08:00

   


Löven dalar i högar och jag kan konstatera att det börjar bli dags att plocka fram krattan. Jag älskar hösten och tycker det är jätte skönt att blicka fram mot en lugnare period med mindre jobba i trädgården och mer böcker och TV   


   


Gratis är kul men nu är det slut. Efter 2 år kopplade dom på vattenräknaren.


  



Jag har ju bråkat om diket nere vid vägen en längre tid. Kommunen tog bort trumman och satte igen diket så det var översvämning på min tomt i ett    Efter att dom gjorde om det i våras verkar det fungera jätte bra och trotts att de öst ner mängder med vatten är det torrt   


       


Planterade granar och gjorde fint längst nya staketet    Då började nya grannen spränga och satte igen ett dike så det var vattenfyllt sedan i måndags. Dom har kastat sprängsten så det har sprutat upp vatten längst mitt staket så massorna jag köpte och körde ut är bortspolade och marken rasar    Har sökt ägaren men hör inte av sig utan skickar bara arroganta sms. Snart rasar nog mitt staket ner på hans tomt. Vet inte hur jag gör då?   Vet ngn hur man går tillväga med grannar som förstör ens tomt, är det polisanmälan?


       


Perre började köra upp massor i grunden och vi blev nästan klarar. Skönt att slippa se allt skräp   


               


Blommar för fullt av krasse, lavendel, rosor mm. Tänk vilken lång härlig vår vi har haft och idag jobbade jag i T-shirt ute och fikade i solen  


                         


Smultorn som blommar för fullt och ger fin skörd 2 gånger i veckan. Nu ska jag plocka frön från spikklubban och krassen så jag har till nästa år.


 


 


Mattes älskade rödtott       



                                                  
             Ciao / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards