Alla inlägg den 19 september 2014

Av manhofs - 19 september 2014 21:30

Tog semester i 4 dagar, hyrde stuga och packade bilen, lastade in hårbollarna och gav mig av. Vädret var ju perfekt, om inte ngt för varmt   

Dags för lite egen tid och träna, plocka svamp, fiska, plocka lingon och äta/dricka gott   


   


Svamp fanns det gott om men jag plockade bara det jag åt/dag. Finns bara litet kylskåp i stugan så jag kunde inte hamstra. Dock så har jag aldrig sätt så mkt svamp av alla de sorter i skogarna.  Roligt att se hur dom växer längst nervtrådar i skogen  


                   


s


 


Stötte på mycket vilt men bara lite som fastnade på bild. Här är allt vilt så mkt skyggare än i Stockholm och flyr så fort dom får vittring på oss     



               



Vackra stunder vid sjön men tyvärr ingen fisk, inte ens napp. Kanadagässen samlas här varje dag för vila och puts innan dom vid skymning lyfter mot nya mål. Böt spön, böt drag och köpte tillslut räkor och började meta, men nada   . Dom hade torier om att fisken inte gillar allt gås bajs och ger sig av till nya vikar och det kan ju stämma.


             

 



 

Tränade jätte mkt med varierande resultat. Mötte Benny och vi åkte ut och körde sph/uppletande. Gick sådär men det är ju först på tävling det gäller  


             


Långa härliga promenader   


                     


Åkte runt på landet och tittade på bönderna som jobbade för fullt. Inget 9-5 jobb där inte   


           

 


Nöjd och lycklig vände jag åter hemåt med träningsverk, 5 liter lingon, stor påse svamp och härliga minnen   


   


 



                                                  
         Ciao / Susan   


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards