Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Diket.

Av manhofs - 12 september 2014 00:07

 Diket som tidigare transporterade bort allt vatten från min tomt sattes igen längre bort av kommunen när dom byggde om    Sedan dess har vattnet inte runnit av, till min förtret  

Klagade hos kommunen på detta. Fick ett mail där dom rekommenderade mig att sätta igen diket för dom kommer inte göra ngt åt det.


Sagt och gjort. Förra veckan tippade vi ner 2 lastbilar med prima massor. Pentti körde grävmaskin och jag handskottade    Tänk att 2 jätte högar bara försvann som ingenting.


    


Så fort det är färdigfyllt kommer vi att flytta in staketet som även här står på grannens tomt, men det är bara 7 stolpar = piece of cake    Konstaterade att ena granen står precis på min tomt, men med grannens bygge och höjningar av marken är det ganska troligt att den kommer att dö. Så vi valde att såga ner den under planerade former.


           

Blev ju 2 turer till sopstation i måndags med granris, och lite annat kravs. Har försökt att skänka bort veden men den vill folk ha kluven, torkad och levererad   så det blir nog en till tur till sopstationen med kubbarna om ingen snart hämtar.


    


 


Sockerbiten gillar inte skogsbruk och trycker i hundkojan men inget rubbar schäfrar som man istället får jaga bort för deras säkerhet.


   


Passade på att dra ut 2 tujor som inte klarade torkan i somras. Kommer att sätta många ny som jag köper billigt via nätet från Polen   


   


Passade även på att dra upp en fin ek som växer på ett berg. Gick inte att gräva ut men med maskin lyfte vi ut den. Nu återstår det att se om den gillar min omilda behandling och rotar sig    Det blir ett nytt hus precis bredvid här så det passar bra med en fet ek så man slipper se dom   


   


Skönt, 3 högar med jord och grus är borta och gården åter ren. Nu väntar jag på ytterligare 5 lastbilar   med grus för att fylla uppfarten och husgrunden, men det kommer när det kommer.

Jorden som ligger kvar ska jag fylla upp i alla planteringar från i våras som det sjunkit i och sliperna ska vi köra bort med lastbilen

Ryggen är slut och petit moi förkyld   så det har varit lite av en slappar vecka.

Har inte tid med att ta det lugnt men idag kom jag på en syssla som inte krävde annat än tålamod…..och det är jag känd för att ha   


 




                                                  
   Hasta la vista / Susan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards