Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Tävling.

Av manhofs - 24 augusti 2014 21:34

När man blir bortlottad eller hamnar som reserv på varenda anmäld tävling… med 2 hundar   är det bara att ge upp och plocka upp en ny sport. 

Tackade jag till en inbjudan om en fisketävling ute på Skansundet med dom Ungerska bröderna Gabor och Zortan   

Förmodligen är det den mest välplanerade fisketuren i modern histioria för det började vi skissa på när jag fyllde 30 år och han jobbade på min fest   


 Gabor och jag fiskar på olika vis och jag har fått klart mest under denna sommar. Jag kastar med jigg utan tafs eller tafs med div drag, emedan Gabor alltid åker till Trosa ån och fiskar löja, för at sedan använda som bete. Nu skulle vi tävla i vem som fick mest fisk på sin metod och jag packade med mig 2 spön och lilla fiskelådan   



   


Både Gabor och jag jobbade sent igår då vi hade fullt av Triathlon gäster    så vi var trötta. Ville hinna med en skogspromenad innan jag lämnade till hundvakten men svampplockare har nu invaderat skogarna så man får gå på vardagar.


     


Åkte ut och la oss utanför Skansundet och på mitt första kast med jigg fick jag hugg som inte tog    Men så fort killarna la i löja var det kört för min del. Krafsade runt febrilt i min låda och provade alla drag i Olympisk hastighet utan att få ett napp  , emedan dom fick hugg på hugg. Z började håva in fiskar men till min glädje släppte dom in alla som var för små och avlivade det dom behöll snabbt   



Dom fiskar ju för mat och inget går till spill utan äts av hela familjen.


           


Killarna ville så gärna att jag skulle få fisk så dom lånade ut ett klart spö så körde jag igång med löj. Började dra upp fisk efter fisk och hamnade på andra plats    Stackars G, han blev så sur och började tjafsa på Ungerska på sin bror för han tyckte han kastade ivägen för honom   

Z fiskar med flöte medans G bottenfiskar och det var klart sämst här. En lunch öl lugnar upprörda nerver och svalkar gott på böljan den blå   


   


Vi böt plasts men där var det helt dött    Jag fick på min jigg ngr hugg men det var allt. Envist fiskade dom på men nappar det inte så nappar det inte    Fotade en förstörd ö som skarven bor på   


       


Sedan böt vi plats för sista gången och då brakade det loss ordentligt.   Vi bara drog in fisk efter fisk på riktigt fina storlekar för matlagning. Jag började känna mig nöjd emedan killarna ivrig och tjivandes fortsatte dra in fiskarna. Åt min lunch och drack lite egenkokt saft mkt nöjd och glad över dagen. Helt klart väljer fiskarna löj framför alla sort drag. Nu är inte jag så mkt för kvantitet då jag ger mig ut så det spelar ingen roll. Jag njuter av naturen och frisk luft, allt annat är bonus   


 Zortan var klart dagens vinnare med både störst fisk och mest    men jag har en känsla av att Gabor inte håller med   


           


Vände kosan hemåt med en påsen färska abborre filéer i kylväskan. Solbränd och trött och mkt lycklig. Vilken härlig dag på sjön. Tack för att jag får följa med   

Nu ska jag besöka fiskeaffären och bunkar upp för revans    Imorgon väntar god lunch på endast egen odlat och egen jagat mat.





                                                  



        Hej då / Susan mot nya mål  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards