Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av manhofs - 17 augusti 2014 21:21

 Anne Brewitz ordnade ett hemma läger på Tyresö BK i helgen   

På fredag kväll träffades alla för middag och sedan pratade vi ihop oss inom grupperna inför helgens träning   


     


Jag deltog i brukslydnadsgruppen för Pia Brygård, här på bild med sin egna hund Bono   


 

Jag körde ett pass/ dag med min old Lady Gucci. Nu fyllda tio år men hon känns så pigg och fin. Måste säga att när jag ser min tappra vän flyga fram över hindret eller sätta av mot matte i inkallningen tränger lite tårar upp i vrån    Hon älskar att få jobba och det har hon fått fortsätta att göra. Får ofta höra mkt strunt som ” har du tid att ta hand om 3 hundar” eller ” får Gucci bara ligga hemma och ha tråkigt nuförtiden”  Ni som frågar så dumt skulle sätta orden i halsen om Ni såg henne in action   


                 

Ja hon är så jävla pigg så fotografen hann inte med    


Målet med Lizzie var att träna stegen som hon gärna hoppar i och framåtsändande, men stegen blev upptagen och planerna lite korta för framåtsändandet. Kom dock på att vi kunde promenera ut på en åker på lördagen innan det blev bilparkering, där fick vi till väldigt fina övningar. Satan vad skönt det är när man provar nya övningar och det bara sitter som ett plåster     Pia har mkt bra idéer och blir minst lika glad som oss andra när det fungerar   . Eftersom jag hoppas komma med på tävling i höst ville jag inte ändra om eller prova ngt nytt utan träna på den nivån vi befinner oss. Tips och idèer sprar jag till vinterns finslip   


                      


Tungapporten har lossnat lite men den är fortfarande lite tung. Hon väger ju 13 kg och ska bära 4 kg    Men jag ska fortsätta träna den i skogen.


Glädjande var Lena med Lizzies syster Glizzie från Sala med på lägret i min grupp    Var så trevligt att träffa dom båda   


               


Lite blandade bilder från träningen under helgen   


                 


Tack Pia för en toppen helg, du är så inspirerande och noggrann i din träning. Nu har jag många nya övningar att pröva framöver   


Tack gruppen för trevligt sällskap i helgen, det var roligt att se er utveckling under helgen. Lycka till med era 4 benta framöver så ses vi ute på ngn klubb   


Eloge till Anne som ordnat så bra. Hörde många glada skratt och såg nöjda leende ansikten i helgen från de olika grupperna. För det finns ju inget roligare än att träna hund   


 

Mitt i alla träning hoppade en liten paddunge upp på min sko. Varmt och gott i min hand kom han till ro och lät mig både fotografera och prata lite innan han fortsatte sin färd, precis som jag i min träning mot nya mål   




                                                  

             Hej då / Susan   



Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards