Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av manhofs - 15 augusti 2014 00:34

Morgonstund har guld i mund. Tycker det är helt underbart att möta dagen som gryr tidigt på morgonen. Men jag är precis lika nöjd och lycklig över en sen natt då Stockholm ligger öde och man traskar upp till Slussen utan en kotte i synfältet   


Gav mig av vid halv 7 förra lördagen för att ta en tyst minut och ladda batterierna ute på Drevan.

Morgondaggen låg tjock och trötta änder som bajsar ner bryggorna gjorde sig klara för att tigga bröd av inkommande badgäster på stenbadet   


         


Ett gäng drog upp sina nät, som såg tomma ut.

Som Ni ser på bilden ovan är det fortfarande algblomning i Drevan   


     


   


Drog igång motorn och begav mig över till Länna för att prova lyckan   Inte ofta vattnet ligger så spegelblankt.



 

Kastade till halv 8 innan jag åt min frukost.  Inte ett ljud hördes mer än pendeltåget som susade förbi 2 gånger/timme.


         


Högg lite i början och ngr söta Borrar drogs upp, för att släppas i igen. Men sedan fick jag ett sådant jäkla hugg så hjärtat började slå  . Funderade på hur jag skulle få upp monstret   då den dök under båten och halva giggen. Ha ha vad häftigt. Det är stunder som denna som gör att det är så roligt att fiska   


     


Vid halv 9 var det redan för varmt så jag tog ett morgondopp och tvättade av min båt   


     


Styrde sedan kosan hemåt, ingen fisk åt varken katterna    eller mig men med ett lyckligt och tillfreds sinne    Anden såg lika nöjd ut som mig, livet på en pinne...eller kanske livet på en boj   


 

                                                  


                                                  

                      Ciao / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards