Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av manhofs - 3 augusti 2014 21:43

Vaknade vid 04 till det värsta åskoväder jag kan komma ihåg och blixtarna och knallarna som tätt följde fick mig att tro att huset skulle ramla omkull    Bor på nedervåningen just nu där det ligger på 19-20 grader. Lizzie brukar somna i mitt rum men sedan går hon in till dom andra för det är ännu svalare med kalla klinkerplattor på golvet i hundrummet. Låg och lyssnade avundsjukt på hundarna som sov oberörda medans jag funderade på att tassa över till dom för lite tröst   


Efter en dålig natts sömn gav jag mig iväg mot Södertälje Bk med huvudvärk. Porsche skulle ställas och Matte och Jessica skulle komma förbi och hjälpa mig visa henne    Porsches rygg är nu mkt bättre och vi tränar på med simning mm för att få upp henne i kondis men det är lite jobb kvar. Dessutom har hon börjat försörja sig själv med mat, missnöjd med mina ransoner    Har tagit ett tag att inse vad hon håller på med eftersom hon aldrig tidigare varit hungrig. Nu tjuväts det i blåbärsrisen, vinbärsbuskarna, krusbärsbuskaran och hallonsnåren för att toppa på det med kattskit   

Nu börjar jag märka av kastreringen. Bättre päls och bättre aptit   


     


Varje gång jag går på utställning tycker jag det är så trevligt så jag ska börja anmäla till flera, men sedan är det tiden som sätter stopp eller ingen som vill följa med och hjälpa till. Lite tråkigt att åka långt i Sverige utan ringhjälp och meningslöst. Man lär känna nya människor, fikar och tittar som i det här fallet på prisutdelningen av lydnads klass 3   


         


Strosar runt och tittar på andra utställare   


     


Beskådar andra raser   


     


Det bästa utav allt är alla trevlig hundbekantar man har som man stöter på. Vissa ställer ut och andra, liksom jag fikar och tar en hamburgare   


 


Fin färg på skjortan   .....och byxorna satt bra   


   


Efter lång väntan var det dags för min vackra Porsche att gå in i ringen. Det var bara 14 schäfrar och ngr kom inte till start. P går i bruksklass men där var hon själv. Alla mina hundar har svårt med att jag lämnar dom. Det protesteras högljutt    när jag går på wc och att lämna över kopplet och gå iväg är inte OK. P tjuter som en trumpet   och det är inte så mkt jag kan göra åt det    Dommaren mätte P flera gånger och i början gick det bra, men när hon fick chansen gled hon ut ur halsbandet och for iväg dit hon sist såg mig. Jag blev inte så uppjagad över det, hon är en snäll hund och slåss inte och mkt riktigt, hon rundande huset och kom spårande efter mig med fot tillbaka till Matte   

Ngn bakom mig  säger högt ” vilken vek hund, så fort dom tar fram stickan stack hon i rädsla”

Tycker mans ska vara tyst om man inte vet vad man snackar om   



Följande bilder har Ingela Stjernqvist tagit. Det är dom finaste bilderna jag har på min vackra Porsche.

Tusen tack Ingela    


           


Tyvärr föll inte Porsche domaren i smaken och hon mättes till 63 cm hög   så dagens resultat blev bara Godd, vilket är riktigt uselt betyg.Första gången som hon får annat en excellent men idag var det dags.

Själv fylldes mitt hjärta av stolthet   när jag såg min vackra hund i ringen och det kan ingen domare, rosetter eller elaka komentarer ta ifrån mig.


 

Nicole's Zelda vilar i skuggan, finns ju inget så fint som schäfervalpar   



Tack snälla Matte och Jessica som hjälpte mig att visa Porsche    Efter en hamburgare vände vi kosan hemåt, glad över en trevlig dag trotts allt.



                                                  
   

                                                  
               Stay safe / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards