Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Böljan den blå...eller?

Av manhofs - 28 juli 2014 07:00

I två år har Perre hållit på att jobba med skrovet som idag är en fin båt. Den stod på en tomt ute på Fornudden och skräpade under många år så en dag knackade P på och frågade hon han fick köpa skrotet?

Suck sa jag över ytterligare en skrothög som stod och skräpade. Jag visste ju att ” bara fixa lite till i sommar” skulle ta betydligt längre tid. Men han är duktig och händig så efter nu 2 år hamnade den på sjön och är bara så fin   Ni skulle inte kunna tro hur den såg ut   


     


 Stolt mon capitaine njuter av solen   

Nu är det bara en given regel när vi två umgås, det går alltid sönder saker och händer sådant som aaaaldrig händer annars   


       


Tyvärr glömde jag kameran hemma så Ni får stå ut med mina mobilbilder.

Började trevligt då vi stötte på mina släktingar Terttu och Pentti ute på sjön    sedan tog jag mig ett härligt dopp och plaskade runt med min roliga slang    Åkte vidare förbi Muskö bas och deras hemliga tunnlar   


       



Närmar oss Nynäshamn som syns i fjärran   och vattnet blev skitigare och skitigare    anledningen till att hundarna fick vara hemma.


       


Gottlansfärjan i fjärran. Fy vilken hemsk algblomning och himlen blev mörkare och mörkare.  När vi ska lägga till vid bryggan tycker jag vi ska vänta lite för regn drar in. Nej då, det blir inget regn säger Perre så mitt under ösregnet och åskan står vi på en brygga med en båt som vill slita sig för det blåser upp kraftigt. Som grädden på mosen blåser båten upp på en sten men han lyckas få loss den. Dränkta torkar vi oss i båten och skrattar gott   , så typiskt att det ska bli oväder när jag väl är ledig och kan följa med   


       

   

Avnjuter en utsökt lunch på Båts haket och trängs bland andra dygnsura öbor som alla tar skydd. Ett liveband spelar och maten får oss på gott humör   


     


Avnjuter kaffe på båten i solen innan vi tar en annan väg hem. Jag fick prova att ratta skutan ett tag och det var lite läskigt    i detta trånga sund där jag var tvungen att hålla mig innanför stockarna, som tur var fick vi inte möte   


   



Åter hemma i lantfjärden kunde vi bada utan alger   och provade igen att fiska. Inte en rackare på hela dagen lyckades vi kroka dit   

 Men vad gör väl det? Att komma ut och få uppleva naturen är det viktigaste och som en fiskare sa, det är större chans att dra upp ngt om spöt är i vattnet istället för i garderoben   

Böjan den blå kan jag ju inte hålla med om att det var idag.

Den var gul och svart och grön, men absolut inte blå.



                                                  


              Ciao Susan   



 
 
Lindha

Lindha

28 juli 2014 09:11

Låter som en härlig dag!! :-) Trots alger och ovädret... En liten minidag med båt skulle vara mysigt, att bara kryssa runt och stanna på någon ö, men man får göra samma sak fast på hjul ;-). Kram!

http://vildarnas.se

 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

28 juli 2014 20:27

Härligt! Fin båt han har! Trist med algerna dock!

http://annikawesterlund.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards