Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Hammocken.

Av manhofs - 17 juni 2014 23:59


Hej blogg lovers   

Idag ska jag ta med er på en liten annorlunda historia, historian om min hammock. Trogna läsare har vid det här laget lärt sig att jag gillar att vårda och sköta om mina gamla saker, jag även andras gamla saker som jag får överta då ägarna tycker de passar bäst på skroten   

Visst blir jag imponerad och tycker det är jätte tjusigt med nya möbler mm    men jag trivs så bra med mina gamla trotjänare, historien de bär med sig och timmar av slit jag lagt ner på underhåll  



1985, ett år efter att jag köpte mitt hus investerade jag i en sprillans ny hammock. Den införskaffades en lördagmorgon på OBS i Haninge med Pappa som bärhjälp    Senare samma kväll droppade vänner in för en improviserad grillfest med efterföljande krocket turnering. Självklart satte jag killarna på att montera ihop min hammock    Problemet var att jag aldrig var nöjd med vart den skulle placeras och ju fler grogga och shots som vi hällde i oss, ju mera fick killarna böra runt på hammocken emedan vi tjejer skulle provsitta och gunga    Faktum var att jag hade så svårt att bestämma mig så under hela sommaren 85 fick killarna kånka runt på min hammock under många glada och härliga skratt. Det blev som ett skämt och ngr gånger skojade de med mig, så när jag kom hem på natten efter jobbet så hade dom varit där och burit bort min hammock till alla möjliga roliga hörn i trädgården   


 

Tillslut, efter många rundflyttningar fann jag en idealplats och där blev den sedan stående i 26 år. Varje år oljade jag in min hammock och som tack gungade den mig till söms under oräkneliga tillfällen    Mitt guldkorn i trädgården   .



2011 och det var så åter igen att börja flytta runt på hammocken    Mitt nya hus skulle byggas och hammocken var i vägen. He he fler än en bygg kille fick konka runt på min hammock innan jag fann en nya plats att gunga på   


 Men säg den lyckan som varar?


Nya huset var klart och hammocken skulle flytts upp till nya höjder. Denna gång skulle gamla huset rivas och även då var min hammock ivägen    Tommy hjälpte till och upp för berget bar det. Provade lite olika platser….ganska många platser    innan jag till slut placerade min hammock bakom huset vid skogen. Tyvärr började min granne att börja bygga sitt nya hus där så varje gång det var dags för siesta borrade och grävde han så hammocken glömdes bort och föll i glömska   



Juni 2014 och äntligen har jag lyckats fått bärhjälp med att konka ner min hammock från berget    Inte klokt vad mina vänner är fulla av krämpor och undanflykterna har haglat så fort lite bärhjälp har kommit på tal    Ont i axeln, sticka i fingret, ont i rygg, knä, dåliga skor. Jag tror ta mig fan att mina vänner skulle kunna fylla upp en årskalender hos en ortoped så ont som dom verkar ha   


     


Taket kastades.


 


Fötteran fick stå och dra i olja.


     


Slipmaskinen för endast 149kr på Jula som så många skrattade åt, höll även för att slipa ner min hammock   


 


Åkte till Holmgrens i Trollbäcken och köpte nytt fint tak   


   


Så satte jag igång och olja in min kära ägodel och glädjes över att se forntida prakt åter träda fram   


 



Så var ytterligare ett sommarprojekt klart och jag kan åter igen njuta av mina siesta stunder, gungandes till ro   

Puh vad jobbigt det var  , men värt varenda minut.



Va? Om jag kommer att flytta på min hammock igen?


Vad tror du?






                               Snip snapp snut så var sagan om min hammock slut / Susan   



 
 
Ingen bild

Tommy

18 juni 2014 18:35

Säg bara till om behöver bärhjälp igen ��

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Av manhofs - Tisdag 16 jan 20:30

Bella är nu parad med Check    så förhoppningsvis födds en liten fin B-kull ve 10/11 med leverans ve 18/19.     Jag förväntar mig sunda och friska valpar som är sociala och öppna med stor arbetskapacitet i vilken gren man än vill hålla på med. ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards