Direktlänk till inlägg 12 juni 2014

Sjösättning.

Av manhofs - 12 juni 2014 22:20

Så var det äntligen dags att lägga i båten   

Lite försent om ni frågar mig men eftersom den väger som Viking Line är det bara att vänta tills hjälpen infinner sig. Det slog ju inte heller fel att det var första gången på länge som det regnade   


   




Ni kancer tycker som jag, att båten är skitig   men det får den vara. Det är alldeles för långt för mig att släpa tunga hinkar för att göra rent den. Jag väntar hellre tills den ligger i sjön så åker jag ner till bryggan och putsar. När det väl är bad väder brukar jag snorkla runt och putsa av under  . Bättre för min rygg som börjar bli lite sliten av alla tunga lyft och kånkande hit och dit   



     


Perre kör tunga båte på sin Volvo N86. Föddes 1968 och har bara gått 15 tusen mil. Tja det går inte att lägga ngt i handskfacket   men med sina 175 hästar uträttar den fortfarande jobb runt om i stan och samtliga grus/jordhögar som finns på min tomt har färdas på sjönhetens flak   .....…skönhet och skönhet   


     


Man blir nog aldrig så uttittad som när man åker runt i Perres lastbil    Finns nog inte en manlig person mellan 3-88 år som inte stannar upp och glor/ler. Råkar man parkera ska dom fram och pilla och fråga om både det ena och andra. Själv förstår jag ju inte på mig charmen och kan tycka det är dags för skroten     men det fyller sitt syfte för ägaren och är dessutom undantagen miljöreglerna så han får köra i stan med den  


     



Så ligger den äntligen för kaj   och friden vore total…. MEN, tror ni motorn startade?

Suck   som vanligt är det strul med motorn efter vintern. Fatar inte vad jag gör för fel men Perre ska kolla på den ngn annan dag. Visserligen är det mysigt att ro men motorn vill jag skall fungera så man kan ta långa utflykter mot nya stränder   




                                                  
               Hej då / Susan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards