Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

Högre spår.

Av manhofs - 8 juni 2014 21:28

Missade att anmäla mig till 2 spårtävlingar slarvig som jag är    med för mkt att tänka på just nu.

Mailade båda och frågade om jag kunde få komma in som sista reserv, ena svarade inte men Maria på Botkyrka svarade trevligt att det kunde jag visst få vara så följde 2 veckar av trevliga mail med info om att 1 tävlade hade hoppat av och så vidare. Hon gick verkligen en extra mil för att vara hjälpsam och trevlig så en stor eloge till Maria    


Tränade inte Lizzie med gruppen i onsdags utan Gucci fick köra ett pass. När vi grillade efter träningen frågade jag om Bosse kunde lägga ett spår åt mig. Jag var då 2: ra reserv och ville inte åka och ta upp plats om inte ens ett spår på träning fungerade    Åkte hem till Bosse i torsdag och var jätte nöjd. Mkt av min gamla Lizzie var tillbaka efter hennes noskvalster kur. Tack snälla Bosse för goda råd och pepping   


Så kom Maries sista mail i lördags morse och vi var med….nervöööst.

 

Bra info och så bjöd dom alla tävlande på kaffe och macka på morgonen    . Övertygad om att det skulle bli ytterligare en kort dag gjorde jag varken picknic eller laddade kameran.

 


10 st kom till start och jag lottade nr 6. Färden gick ut till vackra Fintuna.


    
 

Hamnade helt för mig själv i en vacker glänta med fågelkvitter   . Bästa Mamma och Pappa   passade Porsche så Gucci och Lizzie fick bättre plats  i bilen denna heta dag.


 


Gucci och jag läste DN och njöt av morgonen innan det var dags för spåret. Bra iväg med 10/10 på upptaget sedan tuffade det iväg som på räls. Det var mkt vildsvinsbök och stigar/grusvägar men hon borrade bara ner nosen mera och analyserade sedan fortsatte det iväg. Efter 5 pinnen började jag grubbla på om det skulle gå som tidigare med att hon fick punka och la av   Bosse tyckte jag borde ligga närmare en mina 4 meter i linan så jag provade att korta av men då blir hon sur och känner konkurans om spåret och vill gasa iväg, så jag backa ner och lät henne jobba.

   

Vid pinne nr 7 började hjärtat dunka   tränk om vi skulle ta oss i mål för första gången på 2 månader   


 


  

Jaaa, där satt jag i lingonriset och snurvalde medans Lizzie mumsade i sig sin kattmat. Tårar av lycka efter allt slit    


Mottagaren frågade oroligt om det hade gått dåligt? Nä snurvlade jag, vi hade fullt   

 Så jag frågade aldrig om jag fick snyta mig i hans skjorta, han kanske aldrig mer skulle vara spårläggare då   


Uppletande betyg 7/7 med 2 föremål. Ena tappade hon andra spottade hon ut, ett markerade hon men ville inte ta   . Kände inte igen hennes jobb men hon höll bra tempo och löd dirigeringarna men nja....

     


Under lunchen gick jag och badade hundarna en och en. Lizzie står normalt bara och blöder magen i vassen men idag fick hon ett ryck och tänkte simma över till Amerika   så jag fick ropa in henne   


Så var det dags för lydnaden   .  Jätte varmt på plan men jag kände faktiskt inte att hon blev så berörd av det, kanske tvärt om. Hon gjorde sitt bästa lydnadsprov iår och inte minsta tendens att sticka från plan


Fritt följ                 8,5 / 8,5   pendlar i pos, luftig sväng

Ink med ställande    0  /0        det får jag ta på mig som tränar för korta sträckor

Framåtsändande      5 / 5        dk långt avstånd ( sist för kort ;))

Kryp                       10 / 10

Skall                        9,5 /8,5  trampar ngt med tassarna

Tung apport            8 / 8,5     Den är för tung för henne, taskigt att hon ska behöva bära 4 kg =1/3 av sin vikt

Hopp                      10 / 10

Platsliggning            10 / 10


Totalt 207.75 poäng i lyd

Special 302

Totalt 509,75


      


Dagens domare var Anne Larsson och Robets Lundin.


 

Trodde aldrig det skulle räcka men var så nöjd över spåret så det gjorde inget. Även hennes attityd inne på plan var härlig och det kändes jätte bra oavsett. När hon ropade upp mina poäng och sedan la till ”UPPFLYTTAD” blev jag såå glad och nya tårar kom    Satan alla pratar om vallningar när de kommer i klimakteriet, ingen pratar om att man måste gå runt med klinex i fickan   


Tack alla klubbkompisar & träningskompisar för en trevlig dag med pepping och uppmuntrande ord    Hämtade hem våra Porsche sedan slockande vi alla i och runt hammocken   


 


 



                                               Lizzie, min elit hund   / Susan



 
 
Lindha

Lindha

9 juni 2014 07:22

Stort grattis igen, vad duktiga ni är! Vilken härlig känsla för självförtroendet :-). Och skönt att ni fått ordning på näsan!
Nu är det bara att jaga cert i eliten :-D
Kram!

http://vildarnas.se

 
Ingen bild

Malin

9 juni 2014 08:07

Wow!!!! Stort grattis!!!!

 
Ingen bild

Anki S

9 juni 2014 10:10

Stort GRATTIS! Det är du väl värd efter allt slit :) Du är så himla duktig med alla dina hundar som du haft genom åren det har du ju visat för du är ju i elitklass med allihopa förr eller senare, det är en bra hunddressör det :)Kram

 
Ingen bild

Lena & Glizz

9 juni 2014 10:18

HURRA, HURRA för världens bästa syrra!!!!
Ni är så grymt duktiga. Puss på nosen från Glizz med flock.

 
Ingen bild

Susan

9 juni 2014 10:28

Tack tjejer, vad gulliga Ni är <3
Jag sysslar med det roligste jag vet och blir bara tillfälligt nedslagen av motgångar. Sedan tar Finska sisun över och jag provar nya metoder ;) Är nog bra att vara envis med för skulle jag lyssna på alla som "vet bäst" hade hon aldrig fått en noskvalster kur. Verkar som gemene man anser att man letar efter undanflykter när man tror hunden har noskvalster. Nu kom jag ju inte fram till det efter en dålig tävling. Jag anser det är bättre för djuren att först bli behandlade och sedan börja ställa krav och stöka om i träningen, än tvärt om.
Kram på er :)

 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

9 juni 2014 18:55

Ååååå, vad kul!! Jag blir tårögd när jag läser!!! Stort jätte grattis!!!

http://annikawesterlund.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards