Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Friluvsdag.

Av manhofs - 1 juni 2014 23:15

Efter en jobbig vecka med mkt folk och surr i baren längtade jag ut till en tyst dag i naturen.

Lastade flocken efter en lååång skön sovmorgon och begav oss ut till Berga. La spår åt flocken och såg 3 älgar, 4 rådjur en räv och hittade ett ny fällt horn av älg    Har aldrig varit med om maken att stöta på skogens vilda djur på en och samma dag

.Horn består av kalk så dom äter gnagare upp så fort som möjligt, därför hittar man sällan horn i skogen. Hundarna gick igång ordentligt på mitt horn och ville alla noga dofta på vad matte släpade hem. Blir väl en fin klädhängare   


 


 


En schäfer han man alltid vid sin sida, en bc långt bort.


 




Äldst var bäst idag och Gucci glänste i skogen    Dock så blev både hon och jag rädda över en skock skogsduvor som lyfte mitt i ett mörkt parti    Dom ser man inte så ofta längre i skogen, dessutom är dom skygga. Nu tippade jag att det var 50 st minst. När vi kom hem från fisket åkte vi förbi skogen längst Nynäsvägen och då gick det nog 100 st och pickade i åkern så inte konstigt att vi tyckte det var lite läskigt. Slutet var frukosten, ris kokt med kalvkött   


     


Det var en kvav luft och dogsen kändes lite tagna av luften, men dom jobbade på bra   


     


Lämnade flocken hemma, böt utrustning så åkte jag och Perre ner till Lantfjärden för en fisketur på böljan den blå   


   


 


Lustigt att man kan sitta i samma båt och så nappar det mest på ett av spöna   , extra lustigt att det råkade vara mitt spö med   

Jag blev så lycklig då jag drog upp en abborre på pimpelspöet, den fick simma vidare för hon var alldeles full av rom… eller strömming i magen.


   


Ngn hade inte en lika bra dag som jag   men som tur var bogserade Sjöräddningen hem dem   


   


Denna skuta har legat i över 30 år och så nu helt plötsligt har dom kört ut virke och lagt där. Går väl aldrig att laga denna rosthög   så undra vad dom ska med så fint virke till   ?


 


Åkte hem med ca 2,5 kg rensad fin strömming. Hoppas Mammsen vill bjuda på lunch imorgon med potatismos   


 


Flocken var trött och matte pigg så jag fick jobba ensam i trädgården. Glömde att stänga dörren, när jag gick och letade efter mina hårbollar låg dom och tryna zzzzzzzzzz   


 



                                                  

             Ha en fin vecka / Susan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards