Alla inlägg den 27 maj 2014

Av manhofs - 27 maj 2014 21:57


Söndagens fina utställning på Lövsättra med Tysk domare stod på schemat. Porschen var anmäld men eftersom hon gått på Rimadyl råder 28 dagars karens. Lämnade flocken hemma i hettan   med söndagsben i hundgården och begav mig själv till Vallentuna.


   


Träffade många hundkompisar och han se Monicas och Ingmars nya flockmedlem Sture hamna på pallen   . Husse såg lite sammanbiten ut när alla ropade på Sture så jag ropade ”Ingmar” och han sken upp som en solstråle   


   


Minglade runt och köpte lite ur tälten. Självklart slank en grillad hamburgare ner från den för mig nya fina cafét.


 


     


Sedan bar det hemmåt och en skogspromenad med bad för flocken.


 


Hann lagom krypa ner i soffan för dagens första höjdpunkt, F1 i Monaco. Hejade på Kimi men när han åkte på punka blev jag så sur så jag somnade     


 


Grillade lite gott innan nästa stora Finska händelse ägde rum. VM final i hockey mellan Ryssland- Finland. Var ju riktigt spännande första 1 ½ perioden sedan blev det som väntat. Men silver är mkt bra   


  


Måndag morgon och arbetet kallade. En bussresa upp till Kopparberg och festa på deras 20 årsjubileum   Var ju inte direkt torka på bussen heller    Tog hundarna på en långpromenad som avslutades hos föräldrarna. Dom var gulliga och var hundvakt över dagen medans jag arbetade.....  


     


Bryggerivisning med tipspromenad. Då måste kirurgkläderna på   


   


Jag var intresserad av lastbilarna, syrran av ölen   

   


 

Ja då har man snurrat lite hit och dit.  Nu väntar trädgårdsarbete och avsluta ytterligare ett projekt. Hoppas det kommer lite regn    Det är så torrt i trädgården nu så jag ska ta och slå på vädertrummorna, och då Ni     




                                                  


                 Over and out / Susan   



Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards