Alla inlägg den 24 maj 2014

Av manhofs - 24 maj 2014 23:47

Som vanligt har jag tagit tillvara på gamla lampor som flyttades under husbygget  . Dom har legat och tryckt under en press tills jag kom på vart dom skulle stå och skina  Kan ju erkänna att jag tagit extra lång tid på mig att fundera ut vart de skulle stå. Är jue liksom inte bara att gräva ner gamla saker utan som vanligt renovering och dessutom hantverkare, som aldrig kommer   

Innan jag ringde elektrikern satte jag igång och gräva ut för kabel och gjöt en platta.


       


Sedan kom elektrikern endast 2 ve försent    och kopplade ihop allt. Men han klarade inte att borra hål i grunden utan tyckte kablarna kunde hänga sådär   . Det tyckte inte jag och Perre kallades in  


       


Monterade samtidigt in el i växthuset så nu kan jag ha en frostvakt och elen till dammen dragen dit in. Jag grävde mig in under växthuset för att dra in dammens el.


   


Sedan satte jag igång att plocka ut alla rutor och tvätta av dom innan jag började måla


           


Tungt att jobba ute idag men fint blev det och jag är så nöjd. Nu kan jag tända/släcka dammen från balkongen igen och slipper gå ut med ficklampa  


        


Firade Lizzie idag som fyllde 3 år     


     


Jag avskyr pipleksaker men min sockerbit älskar dom. Nu brukar ju Gucci döda pipet ganska fort   så jag fick stå ut ett par timmar idag.



 

Blev en riktigt lysande lördag, både från skyn och från stolparna   



                                                  

                   Ciao / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards