Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Upp & ner, eller bara ner.

Av manhofs - 14 maj 2014 21:23

Tja ibland blir vägen krokig som en ostbåge och jäkligt svårt att räta ut   

 Men efter regn kommer sol sägs det   

Lizzie gick ju ner sig ngt enormt under/efter sista löpet och har varit väldigt skum/rädd och dragit sig undan från oss i flocken här hemma. Inte alls med och kollar när vi jobbar eller leker med dom andra. Visst hon är bara snart 3 år och har inte löpt så ofta, men det har varit tråkiga månader. Efter hennes rädda och dåliga lydnandsprogram i Tranås blev jag orolig och började undra om hon åter igen hade fått anaplasma som hon hade i höstas. Gucci har ju fått det till och från under hela sitt liv.


 

Sedan dess har jag ju inte behövt bry mig om dålig lydnaden eftersom hon inte har kommit runt ett endaste spår   

 


När Gucci var med till Åland tyckte jag hennes tunga hängde ut lite väl mkt och även i rummet andades hon lite ovanligt mkt samt med extra röd tunga    Gucci är min lilla ögonsten   och man måste pyssla lite extra med henne.

     


Hon är så vild och pigg, totalt oöm och kastar sig bara utför utan att tänka. Hon skulle aldrig ta det lugnt utan det är upp till mig att inte överanstränga henne mer än vad hon klarar. Hon fyller ju snart 10 år men lever inte en sekund som pensionär. Samma motion och träning bara det att vi inte tävlar. Fast jag ska anmäla mig till ngn elit sph och se hur det går. På träning går hon bra men hennes uppletande är väldigt dåligt/har alltid varit och lydnaden är ingen hitt men certpoäng borde vi lätt komma upp i, ja en jäkligt bra dag ett cert…. på låga poäng   


 


Porsches rygg började krångla så fort jag började tränakryp / höga hopp  inför elit spårtävlingen jag kom med i. Eftersom hon är röntgade nyligen helt UA gick jag denna gång till en kiropraktor. P hade jätte ont i vänster bäcken och ska få massage i 2 ve samt smärtlindring. I början fick hon jätte ont men nu verkar det ha vänt. Min önskan är bara att hon blir frisk och klarar ett härligt långt aktivt liv. Pallar inte ryggen för elit träning gör det inget,  men då blir hon utförsäkrad och få ha roligt så länge hon orkar

   


Så sista tidens veterinär och kiropraktorbesök har blivit väldigt dyra   


Gucci hade anaplasma och ska stå i 16 dagar på Ronaxan.


 

Lizzie hade inte anaplasma och visade inte tecken på livmoderinflammation utan veterinären trodde hon helt enkelt var låg efter löp. Eftersom hon inte orkar hålla ett spår blev det en kur mot noskvalster för alla 3.


 

Porsche får Rimadyl mot smärta i rygg i 14 dagar.


 



Flockledaren borde ju må bra ?

Nix inte ens jag känner mig kry    Men det är ju bra att vi alla är i fas och får vila ihop   

 Började klia väldigt i mitt ansikte för 3 ve sedan. Eftersom jag aldrig varit alergisk och tål allt trodde jag det var ngn växt från trädgården. Men det har fortsatt att klia. Sista tiden började jag frysa mkt och igår kunde jag inte sova för det började klia över hela kroppen och brann i hyn. Idag fick jag en tjej att ställa upp och passa kassan medan jag åkte till läkaren. Jag hade fått nässelfeber    Tabletter och salva som än så länge inte hjälper men jag hoppas få sova lite i natt. Googlade på nässelfeber och det verkar man ju kunna få av precis allt. Jag tror jag har fått det av alla jävla hantverkare som gör mig på dåligt humör och aldrig kommer   Han skulle ha varit här förra torsdagen kl. 7, kom på fredag kl. 9 i 2 timmar sedan var det helg. Den verkar inte vara över för han har inte dykt upp sedan dess   


 



Nej nu går det inte uppför, käpprätt utför snarare  

                                                  

        Ciao / Susan   



 
 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

15 maj 2014 06:47

Fy vad trist! Håller tummarna för att det vänder nu!

http://annikawesterlund.com

 
Lindha

Lindha

18 maj 2014 20:09

Hoppas ni allihopa i flocken mår bättre! Stor kram och ha en fin vecka <3

http://vildarnas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards