Direktlänk till inlägg 25 april 2014

Blommor.

Av manhofs - 25 april 2014 01:02

I edens lustgård råder liv och trots långa transporter från Thailand    och bryska uppgrävningar med spaden    har en så länge inga blommor  dött    utan små knoppar dyker dagligen upp på alla de olika plantorna   


 


Min kokosnöt från baren växer och växer   


 


Likaså mina orkidéer som jag köpte i februari   


 


Liljorna jag pallade ur en rabatt och fröna jag hittade på stranden tar sig med   


     


Jag har en helt underbar slänt som tidigt på våren blommar med blåsippor, sedan vitsippor och nu börjar snödropparna kika upp    Innan sprängningen    växte de hela vägen upp. Till min stora glädje har dom åter börjat sprida sig efter kaoset som rådde och om ngt år kommer dom svepa upp mot mitt hus   


   


Satte lite sent mina fröer men de har redan växt ur mitt lilla planthus och solrosorna på bild planterade jag idag om i egna krukor, även Japansk jasmin som Ni ser står kvar i planthuset. Sedan är det chili, busk nejlikor och spikklubba. Allt har tagit sig och är redan högt upp sedan denna bilds tog i söndags   


   


Kissen Zorro kollar på när jag planterar och Gucci pussas lite med sin misse pisse   


 


Mitt fikonträd och samtliga jätte smultron verkar med trivas   


 


Persikoträdet står nu utanför växthuset och kommer den inte klara vintern gör det inget. Frukterna fick ingen sötma inne i växthuset. Blir det inte det nu så blir det ved i höst      I helgen kommer lilla penseln fram så ska jag para mitt träd så frukterna kan börja gro ....eller pollinera   





  

Mest överraskande är att båda mina kaprifoler efter hård kapning och 2 år i torka och miss skötsel kommer så fint  . Hade jag aldrig kunnat tro. Dagligen går jag runt i min trädgård likt en äggsjuk höna och letar efter  tecken på att liv finns bland de växter som så brutalt fick flytta. Känner fortfarande sorg när jag tittar på lerhögen som är allt som finns kvar efter år med planering   . Men jag försöker glädjas över det som gror och glömma det som var. Mina nya magnolier ger mig glädje och dom blommar alla 3   


 




 Imorgon ska bilen packas, hund placeras ut och så rullar vi åter ut på vägarna för en underbra hundhelg med trevligt sällskap. Ni som är fb vänner få följa med men jag kan inte lova att det går bra, men som vanligt ska vi kämpa   


 



 


                                            Trevlig helg kära läsare / Susan ... mot nya mål 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards