Alla inlägg den 20 april 2014

Av manhofs - 20 april 2014 21:17

Klockan skulle ringa halv 5 men redan kl. 4 vaknade jag ivrig av att få ratta bilen mot högre spår i Eskilstuna.

Ni kan väl gissa hur det gick   men jag tänkte fortsätta att berätta om mina försök att ta mig upp till eliten. Fick höra att man inte ska blogga om när det går dåligt på tävling, men det bryr jag mig inte ett dyft om   .

Tänker som så att det måste finnas flera där ute som kämpar, tränar och har roligt med sina hundar och hoppas att det en dag ska vända om man står där högst upp på toppen   


   


Lottade nr 9 som jag tycker blir för sent, hellre nr 1 men inget att göra åt   


 

Gav oss iväg i karavan långt bort mot Kjura kyrka och Sundbyholm sedan in i vackra skogar. Hann både rasta 3 gånger och ta en Power napp innan det var min tur. Då åkte vi vidare och in i ett….bostadsområde    Fick parkera vid en vändplan och rutan låg bakom en villatomt.


Klockren 10 på upptaget och så tuffade vi iväg. Det var ett spår som låg högt upp på ett berg så det var väldigt torrt och gick längst mkt mossa på berg och slyskog. Hon fick 3 tapp som hon löste galant men vid 4 tappet hittade hon inte på det. Vi befann oss uppe på berget och jag såg min bil ner till höger. Jag la in en cirkel för att försöka hitta på spåret men hur hon en jobbade hittade hon inget.


         

Tiden var ute så jag släpade med mig en mkt missnöjd sockerbit till bilen. Kände tråkigt med 6 pinnar men så är det.


 

Mottagaren hade gått ner vänster. Tänkte åka till klubben och avnjuta min frukost men det var så långt tillbaka så jag valde att åka hem och jobba. Ett stor plus i kanten fick hon för på ena tomten körde dom med motorsåg. Hon är livrädd för motorsågar och flyr hemma när ngn jobbar med det, här lyfte hon inte nosen från backen utan spårade på   Jag var så nöjd med hennes jobb igår och led verkligen över att hon inte fick sitt slut    Vilket hjärta och vilja att jobba hon har   

Vänta Ni bara som är negativa. Jag tror på min hund   och när vi hittat dom rätta inställningarna så kommer det att vända. Just nu samlar vi på rutin och ser oss om i Sverige   


 


La klar min stenmur jag jobbar med ett tag. Tungt men sakat sten för sten så blev det klart   


 



Fick markduk av grannen till mina grusprojekt   


 


Lastade dumpern och så var det bara att greppa spaden och skyffla ut   


     


Satan vad nöjd jag är och hundarna med. Slippa gegga i vackra glänsiga pälsen   


Släpade mig in med armar som en orangutanghona och tände grillen med en kall öl   


     


Ska vi gå upp eller ner kompis ?


 



                                Träning ger färdighet / Susan    


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards