Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Träningen.

Av manhofs - 11 april 2014 22:15

Träningen rullar på i ur och skur. Ja i skur kan jag skriva under på för det har öst ner i Stockholm denna vecka   men jag har varit ute i skogen varje dag och i onsdags träffades träningsgruppen på södra. Trotts lera, blåst, spöregn blandat med snö/ hagel gick det riktigt bra för alla tappra   .


Porsche har återhämtat sig så bra efter sin kastrering och har inte haft den minsta lilla eksem sedan dess   





 

 

  

 Hon är även betydligt piggare och lekfullare och den som sätter igång flocken nu. Vi tränar på men det har inte hänt ngr mirakel i lydnaden direkt och hon är och förbi tung och seg med problem både i kryp/tung apport. Älskar min hund som hon är   och jag har nu anmält till 2 elit sph. Vore roligt att se om vi kommer upp i cert poäng men det hänger mkt på värmen. Annars avvaktar jag till i höst med hennes tävlingar.



Gucci my old lady fyller snart 10 år men det är svårt att tro. Hon hänger med på allt matte hittar på och viker aldrig från min sida. Funderar på att starta ngn elit spår med henne när det blir som varmast annars gnäller hon bort sina lydnads poäng.


      


Lizzie har utvecklats mkt i lydnaden och attityden på plan. Men däremot har hennes spår känns osäkra och jag har inte samma självförtroende som förut   . Tar det inter så hårt då hon slutade löpa förra veckan och har varit helt Kokko. Behövs kanske ngn vecka till men det har vi inte.


         

Nu sak jag sova för klockan ringer tidigt för årets första tävling   . Attans vad roligt det ska bli att rulla ut på vägarna igen. Kommer att rulla ovanligt långt för att vara mig, men ibland får man satsa lite.


   




                                                Tr
evlig helg / Susan   

 
 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

12 april 2014 07:42

Det har tagit emot för mig att träna i regnet den här veckan. Heder till dig som tränat!!! Stort lycka till idag!!

http://annikawesterlund.com

 
Lindha

Lindha

14 april 2014 08:36

Visst har det varit ett skitväder, men denna måndagen startar med sol, sånt gillar vi:-).
Hoppas du får en härlig vecka, och en glad påsk!
Och det är bara på't igen med tävlingarna, ni är så flitiga :-)
Kram

http://vildarnas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards