Alla inlägg den 6 april 2014

Av manhofs - 6 april 2014 23:21

Sommartiden hjälpte till att påskynda växthusflytten och efter jobbet kunde jag jobba på i trädgården ytterligare 1½ timme under hela veckan   


   


Alla tunga stenar är nu upptravade så att jag kan beställa hem 08 mackadamm   


   

En pall med extra takpannor hamnade utanför gamla huset ”tillfälligt”. Sedan ”glömde dom att flytta dom    Inte så roligt att snubbla på den högen men nu står dom uppe bakom huset. Ska packa in dom så att dom inte torkar.

 


   

Kaprifolen stod ensam och torr mot väggen. Så jag bad Pentti kapa min entrebåge till förra trappan och så lutar jag den som spaljé. Började bygga en stenmur runt men hittade ingen fin stor sten    På väg hem från mig en kväll såg Pentti en bamsing till sten ligga och skräpa, så han bad en kompis hjälpa honom frakta hem till mig   . Nu är den nergrävd tillsamman med Hummel så får vi se hur det blir. Typ bara jag och Pentti som tycker det är fint   , men det gör inte mig ngt. Inte värre än att det går att riva men jag tror det blir fint nästa år när allt har tagit sig och den blommar i grönt   


           


Kalla kvällar    men vi har kört upp jorden och byggt klart lådorna så nu kunde jag börja plantera.


   


Tommy kom idag och hjälpte till med lite ditt och datt. Vad mycket roigare det är att ha ngn att gagga, fika och äta lunch med   . Tiden går fortare och självklart blir det inte lika tungt   


         



Det mesta som är nergrävt nu är vad jag kunde rädda från gamla platsen    Innanför plasten satte jag mina smultron som trivdes jätte bra på förra stället. Vet inte vad som kommer att ta sig och vad som inte klarade flytten så nu blir det till att avvakta och hoppas på ett par dagars regn   . Rören som jag grävde ner ska jag fylla med jord och sätta ngr fina blommor i.


 




Min gamla 3 hjuling höll på att åka med till sopstationen och rosa stolen men lasset var fullt. Få se om jag ska ha blommor på flaket eller om det blir bye bye. Ev blir stolen röd som bänken....om jag orkar    Möblerna har stått under en press i 1½ år så dom måste jag med slipa av och olja in.


 


Haru lite godis ?


     




Igår började Pentti gräva ut för att sänka vägen till entrén, sedan ska jag försöka få tag i fyllnadsmassor och höja nertill med ca 50 cm. Det är ganska brant nu. Vore skönt att kunna köra högre upp med bilen när man har varit och handlat. Men vi stötte på ett skut som en större maskin måste flytta. Lämpliga stenar byggde jag blomlåda av   

   



Mission copleted    Gamla växthusplaten kan jag nu övningsköra med grävaren i   . Phu vilken vecka men nu är jag klar     



                                                  
 Stay safe / Susan...mot nya mål   


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards