Alla inlägg den 2 april 2014

Av manhofs - 2 april 2014 20:33

Söndag morgon och Tommy kommer över för att bistå med lite muskelhjälp  

Vi kör upp alla plattor på dumpern och travar iordning för kommande byggen.


 


 


Sedan fyller vi en släpkärra med soper och susar till sopstationen.


   

Där ser jag en gubbe som slänger marksten    Tassar fram och frågar om han har fler. Det visar sig att han bor ganska nära mig så igår kväll kom han med dem   

 Jo…..jag har ngr nya projekt på G   


   

På väg hem passerar vi Bauhaus och köper 25 säckar med jord som ska upp på toppen i växthuset. Dom kör vi med upp med dumpern   


 


     


Grabbarna spikar ihop en ram inne i växthuset   


 


 


Sedan tog Perre grävaren och så grävde vi ner syrenerna åt andra hållet för att bilda insynskydd. När jorden är uppkörd som ska in i växthuset blir det nya kragar runt växthuset ut.


 


 


Måndag morgon och jag tvättar växthuset. Det blir så fint när vinterns alger försvinner   

 


Pentti kom förbi och vi började leka med sten. Gjöt upp 2 st nya stenmurar som vi fyllde med jord. Sedan byggde han en trappa av sprängstenen som går upp från växthuset. På sidorna blir det jord.

Tisdag och jag lägger plattor inne i växthuset. Jag gillar att jobba med sten   


 


Idag har jag spättat bort gamla trappan upp till entren och grävt ner den sista syrenen. Det kommer att bli vackert grönt utan insyn nästa sommar när allt har tagit sig. Tja, det ser ut att bli en ny tur till sopstatioen med   


   



                                         Thats all folks / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards