Alla inlägg den 31 mars 2014

Av manhofs - 31 mars 2014 23:56

Den sista veckan känns det som om jag befunnit mig på ett Ryskt straffläger och jobbat så att hela kroppen ömmar   . Hinner knappt kolla fb men de korta stunderna jag är inne och gillar blir jag avis på alla som är ute och tränar sina hundar i det soliga vädret.

Har Ni extremt tråkigt kan Ni ju kolla in min bildblogg av hur man flyttar ett växthus. Absolut ingen enkel och lätt operation men fantastiska killar har hjälpt till och gjort det omöjliga möjligt   


   


Nya betongfundament är gjutna , isolering nergrävd och träramen uppspikad. Lizzie får istta i koppel då hon är rädd för maskinerna och ligger i hundkojan och trycker hela dagarna. När hon är i lina kopplar hon lustigt nog av och solar   


       


Vitlöken,gräslöken,persikoträdet,fikonen och vindruvorna  grävdes upp och kördes iväg med dumpern   


     


Dom sista plattorna drog jag upp.


     


I Fredags byggde vi en konstruktion som vi hoppades skulle hålla för att lyfta växthuset   . Sedan tog vi rondellen och skar av alla gamla fästen.


 


 


Allt gick som vi hoppade så växthuset fick sova över natten på gruset medasn jag jobbade och samlade kraft   


             


Det tog över 2 timmar att sakta köra upp växthuset. Perre körde och jag och Gerry lotsade honom upp. VI fick snurra runt på huset för att komma förbi stolpar och träd, men äntligen kom det på plats   


 

 


Ofattbart att min gröna oas nu är borta och jämnad med marken  . Känns tungt i hjärtat men det är inget att göra åt. Bara att kavla upp armarna och skapa sig en ny oas. Nu blir jag trött....och deppig    vad som hände i söndags och idag kommer imorgon.




                                                  
                Sov gott / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards