Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Hundträning.

Av manhofs - 26 mars 2014 23:35

Våren har ju kommit och sedan ngn vecka har jag dragit igång med hundträningen med lite blandade mål   . Känner mig så grymt taggad att åter igen får kiva upp i ottan och rulla ut på vägarna för spårdagens morgonlottning.


Börjar ju bra med lottningen med och kom direkt med på mina första tävlingar   .


Men jag tar och backar lite i tiden och börjar med lite bilder från en trevlig spårsöndag i Vaxholm. Janne/Sanna, Jonathan / Annika och jag möttes  upp för en spårdag med lite uppletande. Riktigt härligt väder och bra marker. Båda mina hundar fick problem i spåren men bättre att det sker på träning än tävling. Sällskapet trevligt och korven god så vad gör väl det.


         


Varannan onsdag tränar jag med en grupp som åker runt på olika klubbar och tränar. Botkyrka bk var det som hägrade förra gången.


 


Pysen flyger elegant över hindret till Ingalill   


 


Curt och Dona har en härlig kontakt   


 


Fika och hångla lite måste man ju göra med     . Synd bara att dom satans kråkorna åt upp resten av mina mockarutor jag hade bakat   


   


Allt lär ju inte jag mina hundar. Schäfrarna här lär lilla  bc:n att det är både roligt och nyttigt att tugga på pinnar som skräpar i trädgården   

Lizzie verkar väldigt oförstående   


Men se efter ngr lektioner fattade hon det roliga   


   



Nej nu blev jag trött. Dags att hoppa i sängen. Fler hundbiler kommer nästa gång   



                                                  
                  Ciao / Susan   

 
 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

27 mars 2014 17:41

Ja, nu rycker det verkligen i hundträningsmuskeln. Kanske vi ses på någon tävling i vår. :)

http://annikawesterlund.com

 
Ingen bild

Susan

27 mars 2014 23:52

Ja det hoppas jag verkligen Annika :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards